وضعیت فرهنگی خوابگاه‌ها بحرانی نیست/ ضرورت سپردن فعالیت‌های ‌اجتماعی به دانشجویان خوابگاهی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم و صنعت اعتقاد دارد که وضعیت فرهنگی خوابگاه‌ها بحرانی نیست؛ اما همین هنجارشکنی‌های کم نیز نباید وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام میثم شریف اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه چالش‌های زندگی دانشجویان ساکن خوابگاه به مراتب بیشتر از دانشجویانی است که با خانواده زندگی می‌کنند یا در دانشگاه شهر محل سکونتشان مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: البته به عقیده بنده وضعیت خوابگاه‌ها از نظر فرهنگی یا اجتماعی در حالت بحرانی قرار ندارد. 

برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی کمبود زمین وجود ندارد

وی با اشاره به وجود هنجارشکنی‌ها در خوابگاه‌ها عنوان کرد: اگر حتی میزان این هنجار شکنی‌ها کم هم باشد؛ همین میزان کم نیز شایسته نیست و نباید وجود داشته باشد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم و صنعت با تصریح بر اینکه برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و حفظ سبک زندگی اسلامی _ایرانی دانشجویان باید تقسیم کاری بین مسئولان دانشگاه‌ها انجام شود، گفت: به عنوان مثال در دانشگاه علم و صنعت تعامل بسیار سازنده‌ای بین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها و معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی وجود دارد و تقسیم کار شده است.

وی موازی کاری در دانشگاه‌ها را آفت دانست و گفت: تقسیم وظایف از این آفت جلوگیری می‌کند. همچنین باید توجه داشت که فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها باید توسط دانشجویان انجام شود تا نتیجه مطلوب را داشته باشد. بنابراین مسئولان در معاونت‌ها مختلف فقط این فعالیت‌ها را راهبری کنند. به عنوان مثال مسابقات ورزشی که به صورت جداگانه برای دانشجویان دختر و پسر برگزار می‌شود. قراگاه فرهنگی_دانشجویی در دانشگاه متولی اصلی برگزاری این مسابقات است؛ اما مسئول مستقیم آن معاونت دانشجویی است.

حجت‌الاسلام شریف اصفهانی درباره تقسیم بندی فعالیت‌های فرهنگی برای کاهش آسیب‌های زندگی خوابگاهی دانشجویان اضافه کرد: برخی از فعالیت‌ها برچسب مذهبی ندارد و عمومی است و برخی دیگر فرهنگی _ مذهبی است. به عنوان مثال هیئت‌های مذهبی، نماز جماعت‌ها و برگزای برنامه‌ها مناسبی_ مذهبی جزو این فعالیت‌ها هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت تلاش دارد تا به صورت میدانی و مستقیم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در خوابگاه‌ها دخالت نکند، خاظرنشان کرد:  به عقیده بنده، مناسب تر است که فعالیت‌های خوابگاهی را دانشجویان برعهده داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =