برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی کمبود زمین وجود ندارد

وزیر علوم با بیان این که مشکلی برای زمین ساخت خوابگاه‌های متاهلی نداریم، گفت: اگر بانک‌های عامل تسهیلاتی که در اختیار شهروندان می‌گذارند را در اختیار دانشگاه‌ها هم قرار دهند، به امید در چند سال آیند این مشکل کاملا حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاح خوابگاه دخترانه حمید رضا طلاکوب که امروز چهارشنبه ۳ خرداد ماه برگزار شد، بیان کرد: این خوابگاه توسط یک خیر به نام مصلی نژاد کمتر از یکسال ساخته شده است. 

وی با تصریح بر اینکه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر پاسخگوی نیازهای دانشجویان نبود، گفت: بنابراین این خوابگاه در زمینی به مساحت ۴ هزار متر بنا شده است. 

زلفی گل افزود: ریاستی دانشگاه با پیگیری‌های که انجام دادند، توانستند مصوبه‌ای را از دولت بگیرند که بر اساس آن، امکان فروش اموال دانشگاه وجود دارد. 

وزیر علوم با اشاره به کمبود خوابگاه متاهلی در دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد: ما با وزارت مسکن و شهرسازی منعقد کرده‌ایم که بر اساس آن قرار است خوابگاه‌های متاهلی در تمام دانشگاه ساخته شود یا گسترش یابد. 

وی خاطرنشان کرد: خوشحالم بگویم که ما مشکل زمین برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی نداریم. اگر بانک‌های عامل تسهیلاتی که در اختیار شهروندان می‌گذارند را در اختیار دانشگاه‌ها هم قرار دهند، به امید در چند سال آیند این مشکل کاملا حل خواهد شد.

دانشجویان نخبه و استعداد برتر برای دریافت خوابگاه اولویت دارند

حسن کریمی مزرعه شاهی رئیس دانشگاه خواجه نصیر در مراسم افتتاح پروژه مدرن خوابگاهی دکتر طلاکوب دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی گفت: به سهم خودم از اعضای بنیاد فرهنگی مصلی نژاد تشکر می‌کنم که در ساخت خوابگاه به دانشگاه کمک کرد. 

وی افزود: بسیار خرسندم که این خوابگاه دخترانه همزمان با کرامت افتتاح شد. همچنین این خوابگاه مجهز به سوئیت‌هایی برای دانشجویان معلول است.

کریمی مزرعه شاهی تصریح کرد: امیدواریم برای شروع سال تحصیلی  آینده این خوابگاه پذیرای دانشجویان باشد. البته با موافقت وزیر علوم قرار شد که دانشجویان نخبه و استعداد برتر برای دریافت خوابگاه اولویت داشته باشند. 

رئیس دانشگاه خواجه نصیر عنوان کرد: این خوابگاه بیشتر مشکلات مربوط به کمبود خوابگاه را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =