توضیحات وزیر دفاع درباره موشک راهبردی خیبر

وزیر دفاع گفت: در حوزه های مختلف موشکی و پهپادی و راداری و … برای تقویت نیروهای مسلح گام بر میداریم و این رونمایی ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع در مراسم رونمایی از موشک جدید راهبردی خرمشهر4 (خیبر) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از موشک بالستیک راهبردی نقطه زن خرمشهر 4 که ارتقا یافته موشکهای قبلی است رونمایی کردیم.

توضیحات وزیر دفاع درباره تولید مشترک ناو با روسیه

وی افزود: این موشک ثمره تلاش چند ساله متخصصان ما در سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است.

آشتیانی ادامه داد: رادارگریزی و عبور از پدافند هوایی دشمن به واسطه سطح مقطع کم آن از ویژگی های آن است.

وی تصریح کرد: سرجنگی های مختلف و سنگین و آماده سازی سریع برای عملیات از دیگر ویژگی های این موشک است.

وزیر دفاع گفت: پیام به دشمنان این است که در دفاع از کشور و دستاوردهای انقلاب اسلامی مصمم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پیام به دوستان هم کمک به صلح و ثبات در منطقه و کمک همه جانبه به دوستان در برابر نظام سلطه است. 

آشتیانی اظهار داشت: ما در حوزه های مختلف موشکی و پهپادی و راداری و … برای تقویت نیروهای مسلح گام بر میداریم و این رونمایی ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، موشک خیبر (خرمشهر4) یکی از پیشرفته‌ترین موشک‌های طراحی شده توسط متخصصان سازمان هوافضای وزارت دفاع است که برد آن 2000 کیلومتر بوده و مجهز به سر جنگی از نوع شدید الانفجار با وزن 1500 کیلوگرم است.

این موشک برای ایجاد قابلیتهای تاکتیکی، به یکی از پیشرفته‌ترین موتورهای سوخت مایع تجهیز گردیده و به نحوی طراحی شده است و موتور در مخزن سوخت قرار گرفته که این امر باعث کاهش طول موشک به حدود 13 متر شده است.

سرجنگی این موشک با طول حدود 4 متر، یکی از بزرگترین و اثر بخش‌ترین سرجنگی‌های تولید شده می‌باشد که قابلیت حمل بیش از یک تن مواد ناریه دارا است.

سرعت بالای اصابت سرجنگی به هدف، باعث می شود سیستم های پدافندی دشمن، قادر به تشخیص و رهگیری و اقدام جهت انهدام سرجنگی نباشند.تفاوت این موشک با سایر نسل‌های قبلی خود تامین دقت نقطه زنی در فاز میانی(پرواز بالای جو) است.

ویژگی دیگر این موشک، هدایت میانی آن است به طوری که سیستم‌های هدایت موشک پس از ورود به جو خاموش شده و امکان جنگ الکترونیک دشمن روی آن وجود ندارد.

 موشک خرمشهر، برای اولین بار در 31 شهریور ماه سال 96 و در جریان رژه نیروهای مسلح، رونمایی و اعلام شد این موشک با وزن سرجنگی 1800 کیلوگرم قادر است به‌صورت همزمان چند کلاهک را با خود حمل کند که اثرگذاری این موشک را چند برابر می‌کند.

عبور از خط پدافندی دشمن و هدایت آن از لحظه پرتاب تا نقطه انهدام هدف، خرمشهر را موشکی راهبردی کرده است.

موشک خرمشهر قطر بیشتر و طول کمتری نسبت به سایر موشک‌های ایرانی با برد مشابه داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =