ابلاغیه برگزاری اردوی راهیان نور به دانشگاه‌ها ارسال شد/ اعزام حداکثری دانشجویان به اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اعتقاد دارد که رویداد اربعین، برترین برنامه دانشگاهی خواهد بود و باید این مهم به همراه اردوی راهیان نور اولویت همه دانشگاه‌ها باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در جلسه قرارگاه مرکزی راهیان نور دانشجویی علم الهدی با اشاره به برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجویی پایتخت گفت: کنگره شهدای پایتخت با مشارکت همه دانشگاه های تهران برگزار خواهد شد.

اعطای وام ودیعه مسکن متاهلی به دانشجویان

وی با بیان اینکه نیاز داریم روح ایثار و شهادت در دانشگاه ها تکثیر شود، افزود: هر کدام از شهدا به مانند ستاره هایی هستند که راه عزت و رستگاری را به ما نشان می دهند.

کلانتری با اشاره به رونمایی از مقالات و پایان نامه های برتر در حوزه ایثار و شهادت، بیان کرد: برنامه های دانشگاه ها برای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای دانشجو تدوین، تا امکان حمایت از طرف وزارت علوم فراهم شود.

وی با بیان اینکه همه باید در شناخت و معرفی همه شهدای عزیز تلاش کنیم، تصریح کرد: علاوه بر شهدای شاخص در دانشگاه ها، باید همه شهدای گرانقدر دانشجویی به خوبی معرفی شوند.

نامگذاری فضای دانشگاهی، از شهدای هر دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: شهدای دانشگاه ها حتما باید احصاء شوند و در نام گذاری فضای دانشگاهی، از شهدای هر دانشگاه و ظرفیت های بومی، محلی و منطقه ای استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کنگره شهدای دانشجو باید بصورت ملی برگزار شود، خاطرنشان کرد: در رویداد معطوف به شهدای دانشجو باید فرآوری مستندات و رویداد ادبی را تعریف کنیم، تا بتوان به خوبی این شهدا را معرفی کرد.

کلانتری با تاکید بر اینکه یکی از توصیه های  مقام معظم رهبری توجه به زندگی شهدا، مطالعه و آشنایی دانشجویان با شهدا است، گفت: دانشگاه ها باید برنامه ریزی منظم در حوزه ایثار و شهادت داشته باشند و کانون های شهدا یا رهپویان شهدا در همه دانشگاه ها ایجاد شود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور نیز گفت: ابلاغیه برگزاری اردوی راهیان نور به دانشگاه ها ارسال شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: در سال گذشته حدود ۱۲۵ هزار نفر از دانشجویان در اردوی راهیان نور جنوب و غرب کشور حضور فعال داشتند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت اردوی راهیان نور باید هر سال افزایش پیدا کند، بیان کرد: آموزش روایان راهیان نور دانشجویی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

اعزام حداکثری دانشجویان به اربعین صورت پذیرد

کلانتری در خصوص رویداد جهانی اربعین نیز گفت: ستادهای اربعین دانشگاه ها تشکیل شود و اعزام حداکثری دانشجویان به اربعین صورت پذیرد.

وی افزود: دانشگاه ها باید تمام امکانات مورد نیاز را برای اعزام دانشجویان به رویداد اربعین فراهم کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر مرجعیت دادن اربعین به هیات های دانشجویی و بسیج دانشجویی تاکید کرد و گفت: سفر اربعین برای دانشجویان باید ارزان باشد. در این راستا با صندوق رفاه دانشجویی برای اختصاص تسهیلات اربعین در حال رایزنی هستیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه بعضی از دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های معین در رویداد اربعین انتخاب شوند، گفت: دانشگاه ها برای ایجاد موکب تا لب مرز برای ارائه خدمات اهتمام جدی داشته باشند. همچنین دانشگاه ها پیوست رسانه ای رویداد جهانی اربعین را مورد توجه ویژه قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =