کمبود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران/ بانک مرکزی انسجام لازم را برای اصلاح نظام بانکی کشور ندارد

«تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان، انتقاد به سیاست‌های بانک مرکزی و اعلام آمار پرداخت وام‌های دانشجویی علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «اعطای نشان دانشگاه بدون دخانیات به دانشگاه تهران و فرسوده بودن حدود ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

۶۳ هزار دانشجو برای دریافت وام تحصیلی ثبت‌نام کردند/ تاکید بسیج دانشجویی بر ضرورت ساخت خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌ها

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «فعالیت ۱۱۰۰ جهاگر تبیین در دانشگاه‌ها، اعلام آمار پرداخت ۸۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به دانشجویان علوم پزشکی» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ چهارم خرداد ماه آورده است:  

حوزه تشکل‌های دانشگاهی  

بانک مرکزی انسجام لازم را برای اصلاح و کنترل نظام بانکی کشور ندارد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به محمد رضا فرزین رئیس بانک مرکزی درباره لزوم تعیین تکلیف بانک‌های متخلف خصوصی توسط بانک مرکزی مطالبی را مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: در سال‌های اخیر به علت ریل گذاری اشتباه در حکمرانی اقتصادی، بانک مرکزی انسجام لازم در اصلاح و کنترل نظام بانکی کشور را نداشته است. آنچه که هویدا است، ریشه‌ اصلی مشکلات اقتصادی کشور رشد اقتصادی پایین توام با تورم بالاست.

در این نامه تصریح شده است: شما بر اساس نص صریح قانون باید حافظ ارزش پول ملی کشورمان باشید و لذا از جهت عنایت به موضوعات مطرح شده درباره معضلات بانک‌های خصوصی و شرایط خاص اقتصادی کشور، لازم است با همکاری وزارت اقتصاد سیاست خود را در مورد مقابله با عملکرد فاجعه بار برخی بانک‌ها شفاف کرده و با ایجاد پیشتوانه اجتماعی لازم، بانک‌های خصوصی موجود را تعیین تکلیف کرده و آن‌ها را مجبور به رعایت قواعد بانک مرکزی کنید.

مطالبه مشترک چهار تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با موضوع خوابگاه متاهلی

چهار تشکل دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نامه‌ای از عبدالرضا پازوکی رئیس این دانشگاه خواستار حل مشکل کمبود خوابگاه متاهلی شدند.

در بخشی از این نامه بیان شده است: چهار مجموعه دانشجویی با توجه به ماده ۷ قانون خانواده و جوانی جمعیت، خواستار رسیدگی به این مساله(موضوع مطالبه خوابگاه‌های متاهلی) تا پایان شهریور ۱۴۰۲ به شکل اجرایی و عملی شدند.

گفتنی است؛ این چهار مجموعه دانشجویی شامل بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران (عضو دفتر تحکیم وحدت)، شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران و کانون ادبی هیوا است.

۱۱۰۰ جهادگر تبیین در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند

محمد مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید از حضور هزار و ۱۰۰ جهادگر تبیین در دانشگاه‌ها خبر داد، و گفت: اساتید بسیجی باید جهاد تبیین و امیدآفرینی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی تصریح کرد که کمک به اعتلای حکمرانی از دیگر مواردی است که بسیج اساتید آن را پیگیری می‌کند که منجر به تشکیل قرارگاه ارتقا نظام حکمرانی کشور شده است و ۲۰ شورای تخصصی در این رابطه فعالیت می‌کنند.

حوزه صنفی_دانشجویی 

دانشگاه تهران نشان دانشگاه بدون دخانیات دریافت می‌کند

زهره عزیزی مدیر دفتر مشاوره و سلامت دانشگاه تهران از دریافت نشان دانشگاه بدون دخانیات از سوی سازمان بهداشت جهانی در مردادماه خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت تقریبا بیش از ۹۸ درصد از شاخص‌های مبارزه با استعمال دخانیات مد نظر این سازمان در دانشگاه تهران اجرا شده است، مطرح کرد که بنابراین ما به دنبال انجام مراحل پایانی هستیم تا اولین دانشگاهی باشیم که نشان «دانشگاه بدون دخانیانت» را در خاورمیانه دریافت می‌کنیم.

کمبود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

ابوالفضل صالحی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران با کمبود حدود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی مواجه است. به این معنا که ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی فعلی پاسخگوی ۵۰ درصد از درخواست‌های متقاضیان هم نیست.

وی عنوان کرد که  مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایران بارها عنوان کردند که ۷۰ واحد خوابگاه متاهلی آماده افتتاح است و به زودی مورد بهره‌بردای قرار می‌گیرد. البته تا کنون ما شاهد این موضوع نبودیم.

کمیته مشترک علمی بین دانشگاه‌های ایران، سوریه و لبنان تشکیل می‌شود

هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با روسای دانشگاه‌های سوریه و لبنان از تشکیل کمیته مشترک علمی میان دانشگاه‌های ایران و این دو کشور خبر داد.

وی تصریح کرد که دانشجویان ممتاز دانشگاه‌های کشور سوریه و لبنان بتوانند در رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه ایران بورس تحصیلی دریافت و از فرصت‌های مطالعاتی استفاده کنند.

فرسودگی ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعتقاد دارد که حدود ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی ملکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فرسوده و نیازمند بازسازی است. در سال گذشته حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی خوابگاه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شد.

وی مطرح کرد که  ما انتظار داریم که حدود ۱۸ خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی  با ظرفیت ۳۳۲ تخت در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهد رسید. 

 هزار و ۴۵۲ دانشجو وام ودیعه مسکن دریافت کردند

 علی اکبر محمدی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  عنوان کرد که حدود ۹۹ هزار و ۴۳۱ نفر وام دانشجویی  در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲  از این صندوق دریافت کردند. همچنین صندوق به صورت کلی حدود ۵۷۴ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد که حدود ۸۵ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن به یک هزار و ۴۵۲ دانشجوی علوم پزشکی پرداخت شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1186198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =