فضای مجازی ذهن جامعه را ناامن کرده است

مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروزه جنگ رسانه ای با استفاده از ابزار فضای مجازی به شدت به دنبال ناامنی در ذهن جامعه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی و واحد بجنورد با حضور محمدجواد فرهنگ مشاور ریاست و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، غلام رضا کاظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ربانی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خراسان شمالی و برخی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.

چارچوب حرکت روبه رشدِ دانشگاه آزاد بجنورد ترسیم شد

فرهنگ در این مراسم با بیان اینکه یکی از اهداف دانشگاه تربیت نیروی متخصص و متعهد است، گفت: دانشگاه موظف است برای تحقق این هدف، سرمایه های انسانی را با آموزش متناسب با نیاز جامعه تربیت کند تا در مشاغل خود مؤثر باشند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نیروی متخصص تربیت شده باید فردی متعهد به باورها، هویت ملی، ارزش های مذهبی جامعه و خدمتگذار مردم باشد. براین اساس لازم است در دانشگاه تعلیم و تربیت اجتماعی مورد توجه قرار گیرد تا دانشجویان در دو بعد تخصص و تعهد تربیت شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه باید کارآفرین وارد جامعه شوند، افزود: سیاست دانشگاه این است که متناسب با نیاز جامعه نیروهای جوان را آموزش دهد تا به محض فارغ‌التحصیل شدن وارد عرصه تولید و اشتغال شوند.

فرهنگ اظهار کرد: طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این هدف طراحی شده است. دانشجویان پویشی همزمان با تحصیل، اشتغال متناسب با رشته تحصیلی خود را دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سه مأموریت محوری را به دانشگاه آزاد اسلامی محول کرده است، افزود: گسترش فضای انقلابی، ارتقای علمی و حفظ کیان دانشگاه سه ماموریت مهم و محوری است که به دانشگاه آزاد اسلامی محول شده است.

رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار مسائل آموزشی باید به تحقیق و پژوهش به صورت جدی توجه شود. دانشجویان در مقطع ارشد و دکتری باید محقق، پژوهشگر و کارآفرین باشند و با توجه به شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برای حل مسائل و چالش های منطقه ای خود وارد عمل شوند.

فرهنگ ضمن تشریح تعریف امنیت از دو بعد عینی و ذهنی گفت: برخی مواقع آرامش افراد را تهدیدات عینی(قابل مشاهده) به مخاطره می اندازند، ولی برخی مواقع مسائل ذهنی، امنیت فرد و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و امروزه جنگ رسانه ای با استفاده از ابزار فضای مجازی به شدت به دنبال ناامنی در ذهن جامعه است.

وی تصریح کرد: حراست مشاور، امین و چشم بینای مدیر است و در تمامی امور باید تقوا و اخلاق انسانی را مدنظر قرار دهد و قضاوت هایش بر اساس شنیده ها و تصمیمات عجولانه نباشد، بلکه با تحقیق و تفحص کامل در جهت اصلاح و جلوگیری از فساد و ارتقای و رشد مجموعه دانشگاهی گام بردارد.

فرهنگ افزود: یکی از وظایف مهم حراست این است که موانع را از جلوی پای مدیریت مجموعه، استادان، کارکنان و دانشجویان بردارد تا دانشگاه بتواند در مدار اهداف عالی خود حرکت کند.

در این مراسم با اهداء لوح سپاس از خدمات و تلاش‌های جواد محجوب مدیر کل سابق حراست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بجنورد تجلیل و با اعطاء حکمی از سوی رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، علی اوسط نامور به‌عنوان سرپرست اداره کل حراست استان و واحد بجنورد معرفی شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1186348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =