بازآفرینی برخی از رشته‌های مهارتی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از بازآفرینی برخی از رشته‌های مهارتی کم متقاضی در این دانشگاه خبر داد.  

عرفان خسرویان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حذف ۴۰ درصد از رشته‌های بدون آینده شغلی از دفترچه کنکور اظهار کرد: حذف یا آمایش رشته‌های دانشگاهی با توجه به نیاز بازار کار رویکردی تحولی در نظام آموزش عالی است.
وی تصریح کرد: در این راستا  کارگروه آمایش برای شناسایی رشته‌های کم متقاضی یا بدون آینده کاری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای تشکیل شده است. این کار گروه وظیفه شناسایی این رشته‌ها را برعهده دارد. 
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با تاکید بر اینکه آمایش رشته‌ها باید مسئله محور باشد، ادامه داد: همچنین کارگروه آمایش در استان‌ها نیز در حال تشکیل شدن است تا موضوع آمایش رشته‌ها را پیگیری ‌کند. 
وی تصریح کرد: البته آمایش رشته‌ها برای دانشگاه‌های نظری اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که عمده رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای مهارتی است. به عقیده بنده و براساس آمارهای موجود، در حال حاضر و در سال‌های آینده برای اکثر رشته‌های این دانشگاه متقاضی و بازار کار وجود دارد.
خسرویان با اشاره به اینکه رویکرد مهارتی پاسخگوی موضوعات و چالشه‌های مختلف حوزه‌های صنعت و تولید و بازار کار است، گفت: شاید به تناسب زیست بوم و جغرافیای هر منطقه، برخی از رشته‌های تحصیلی کم رونق یا کم متقاضی شده باشند؛ اما این موضوع را می‌توان با راهکارهایی حل کرد.
رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: با بررسی صنایع موجود در هر منطقه و زیست بوم کسب و کارهای مختلف مناطق یا استان‌ها بازآفرینی، بازبینی و اصلاح برخی رشته‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دنبال می‌شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 1186621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =