هشدار رئیس سازمان امور دانشجویان به دستگاه‌های اجرایی/ ضرورت توجه به کاهش فرزندآوری

رییس سازمان امور دانشجویان از همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط و خیرین و نیکوکاران خواست موضوع کاهش ازدواج و به طبع آن کاهش فرزندآوری و جوانی جمعیت را یک هشدار جدی تلقی کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هاشم داداش پور در بازدید از خوابگاه‌های دانشجویان و خوابگاههای متاهلی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به کمبود خوابگاه های متاهلی در دانشگاه‌ها و جوابگو نبودن ظرفیت اسکان دانشجویان متاهل اظهار داشت: در راستای اهتمام به منویات و تاکید مقام معظم رهبری در تشویق به امر ازدواج و موضوع فرزندآوری و نیز تاکید بر اجرای قانون جوانی جمعیت، باید در مسیر ایجاد و ساخت خوابگاه‌های متاهلی حرکت جهادگونه کرد و در این رابطه نیاز است دستگاه‌های مربوطه با همکاری خود، ما را در رسیدن به اهداف یاری رسانند.

فرسودگی ۴۰ درصد خوابگاه‌های دانشجویی علوم پزشکی

وی افزود: در قانون جوانی جمعیت مصوبات ویژه برای تامین و ایجاد خوابگاه های متاهلی در نظر گرفته شده است و بندهای حمایتی خوبی در این قانون لحاظ گردیده که اگر همه نهادها همکاری لازم را انجام دهند، ساخت خوابگاههای متاهلی از شتاب خوبی برخوردار خواهد گشت.

رییس سازمان امور دانشجویان ایجاد خوابگاه‌های متأهلی را عامل موثری در تشویق دانشجویان به امر ازدواج برشمرد و خاطرنشان ساخت: با توجه به الگو بودن دانشجویان به عنوان قشر نخبه و تاثیرگذار جامعه، چنانچه در ایجاد خوابگاه‌های متاهلی شاهد رشد و سرعت فزاینده‌ای باشیم، به همین میزان آمار ازدواج در سطح جامعه نیز فزونی خواهد یافت.

وی در پایان از همه نهادها و دستگاه‌های مرتبط و خیرین و نیکوکاران خواست موضوع کاهش ازدواج و به طبع آن کاهش فرزندآوری و جوانی جمعیت را یک هشدار جدی تلقی کنند و برای این مهم گامهای اساسی بردارند و با توجه به اینکه بیش از سه میلیون دانشجو در دانشگاهها مشغول تحصیل هستند و ساخت خوابگاه متاهلی مشوق بسیار مناسبی به امر ازدواج است، آنرا جز اولویت‌های اصلی خود قرار دهند.

در این بازدید مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان، رییس سازمان را همراهی می‌کرد و برای تجهیزات خوابگاههای دانشگاه فردوسی مشهد قول مساعدت و همکاری داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      0 0
      فقط حرف حرف حرف حرف....