آماده‌سازی ۲۰۰۰ مدرسه جدید تا ابتدای مهر ۱۴۰۲

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور از آماده‌سازی ۲۰۰۰ مدرسه جدید در کشور تا ابتدای مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی و فضاهای آموزشی شهرستان نهاوند، با بیان اینکه بیش از ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان کشور تحت پوشش تحصیلی قرار دارند، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲ مترمربع است که این فضا باید به ۸.۲۲ مترمربع افزایش یابد.

نتایج امتحانات نهایی مدارس کشور چه زمانی اعلام می‌شود؟

وی با اشاره به اینکه برای آماده‌سازی ۱۰ هزار کلاس درس در کشور تا قبل از مهرماه امسال، ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: ۴۶ درصد این طرح‌ها با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اجرا شده است و تنها ۱۲ نقطه کشور اجازه شروع پروژه جدید دارند و تلاش این است تا پایان سال ۱۴۰۳ طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم.

رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مقرر شده است ۱۱ مدرسه با ۵۰ کلاس با اولویت تحویل در مهرماه در اختیار دانش‌آموزان شهرستان نهاوند قرار گیرد که ۵۷۰۰ مترمربع مساحت این فضاهای آموزشی خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با مشارکت خیرین ۲۸ مدرسه در شهرستان ساخته شده و در کل کشور از هر دو کلاس یک کلاس با مشارکت خیرین ساخته شده است، یادآور شد: هشت مدرسه کانکسی شهرستان ساماندهی شده و ۵۰ مدرسه در طرح تابستانی شهید عجمیان بهسازی، ساماندهی و زیباسازی می‌شود به طوریکه این کار یک نهضت ملی است و برای نخستین بار در تابستان امسال اجرا خواهد شد تا مدارس شاداب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه این طرح به یاد شهید عزیز روح‌الله عجمیان نام‌گذاری شده است، مطرح کرد: ساخت پنج مدرسه جدید نیز با همکاری و مشارکت بنیاد برکت در این شهرستان آغاز خواهد شد و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

خان‌محمدی درباره بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان نهاوند نیز بیان کرد: از استخر دانش‌آموزی در نهاوند بازدید کردیم که قرار است بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز از آن استفاده کنند و این پروژه از پروژه‌های نیمه‌کاره چندین سال گذشته است؛ در صورتی که مصوبه جدید سران قوا ابلاغ شود تا یک سال و چنانچه این کار انجام نشود از محل منابع ملی طی دو سال آینده، این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌کاره آموزش و پرورش در نهاوند که عمدتا فضاهای آموزشی و مدارس را شامل می‌شود، به چالش تبدیل شده است، تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره آغاز شده و کارهای عمرانی آنها با قدرت ادامه می یابد و تکمیل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان درباره تأمین تجهیزات مدارس نیز گفت: کار تجهیز مدارس با اولویت هنرستان‌ها از محل اعتبارات ملی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1187610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =