۷۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد!

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تعداد معتادان متجاهر کشور را ۷۰ هزار نفر برآورد کرد و گفت: اعتیاد بر اساس قانون جرم است و فرد باید به مراکز مجاز درمان مراجعه کرده و گواهی درمان دریافت کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فرهاد اقطار درباره چرایی گذراندن زمان سه تا ۶ماهه از سوی معتادان متجاهر در کمپ‌ها گفت: در قانون دو دوره سه‌ماهه برای درمان در نظر می‌گیرند و درصورتی‌که تیم درمان تأیید کنند، فرد آزاد می‌شود و در غیر این صورت فرد باید به اردوگاه کار اجباری فرستاده شده و درمان خود را ادامه دهد.

خانواده مهم‌ترین پایگاه اجتماعی برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان است

اقطار افزود: بخش خصوصی در این زمینه نیرو می‌گیرد و کمک‌هایی نیز از سوی سازمان دریافت می‌کند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: هزینه‌ها به‌صورت دولتی پرداخت می‌شود؛ ولی گرفتن نیرو و مدیریت مراکز در اختیار بخش خصوصی است و ملک و هزینه‌ها با دولت است.

وی گفت: تعداد مراکز زیاد نیست و کل افراد متجاهر ۷۰ هزار نفر هستند و خوشبختانه ۸۴ مرکز در کل کشور راه‌اندازی کردیم که ظرفیت خوبی برای سازمان‌های مرتبط می‌باشد.

اقطار که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد افزود: گروه‌های پنهان معتادان را تخمین زده و مشخص می‌کنیم یک فرد چند بار دستگیر و آزاد شده است و براین‌اساس برآورد ۷۰ هزار نفر را به دست آورده‌ایم.

مجید قربانی، مدیرکل اداره درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست‌جمهوری نیز در این برنامه درباره اینکه آیا معتاد مجرم یا بیمار شناخته می‌شود؟ گفت: ما دو نوع مرکز درمانی داریم که بر اساس قانون تعریف شده‌اند؛ مثلاً اگر افرادی بر اساس میل و تمایل خود به مراکز مراجعه کنند، در قالب ماده ۱۵ قانون دریافت خدمات خواهند کرد و در غیر این صورت مصرف‌کننده مواد که شرایط اجتماعی را رعایت نکرده است، در قالب ماده ۱۶ قانون مجرم شناخته می‌شود.

وی افزود: قانون تعریف کرده که وقتی فردی خودش از خدمات درمانی استفاده نکرده و فاقد کارت درمان می‌باشد، باید به مراکزی هدایت شود که قانون تعریف کرده است و در آن جا باید دوره‌ای را برای مصرف‌نکردن بگذراند.

قربانی اضافه کرد: این مدت تمدید هم خواهد شد و به دوره‌ای سه‌ماهه افزایش پیدا می‌کند والا دوره‌ای سه تا ۶ماهه باید گذرانده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =