زمان ثبت‌نام هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی مشخص شد

ششمین آزمون استخدام بخش خصوصی به عنوان مسیری در جذب نیروی انسانی مستعد و کارآزموده عمل کرده است.

 به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سرمایه انسانی مهم‌ترین شاخص توسعه‌ی هر سازمان به شمار می‌رود. از پرواضح‌ترین مشکلات شرکت‌ها و سازمان‌ها شناسایی و بکارگیری نیروی انسانی درست و مستعد است. آزمون استخدام بخش خصوصی با توجه به سنجش تخصص و توانمندی‌های افراد جویای کار و خواهان ارتقای شغلی توانسته است این نیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها را بیش از گذشته مرتفع سازد.

جزئیات جدید از آزمون استخدامی آموزش و پرورش

هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی از ۱۰ تیر ۱۴۰۲ به مدت ۱۴ روز آغاز شده است. این آزمون بستری فوق‌العاده پویا را میان نیروی کار متخصص و کارآزموده و شرکت‌های دانش‌بنیان، نو پا، خلاق و فناور و استارت‌آپ‌ها فراهم آورده است.

طبق گزارش از ششمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی، ۵۷۰۰ سازمان و شرکت صنعتی، تجاری و دانش‌بنیان به طور رسمی خواهان جذب نیروی انسانی از طریق آزمون بوده‌اند. یکی از عوامل گرایش شرکت‌های مطرح و به‌نام به آزمون استخدام بخش خصوصی، ارزیابی دقیق مهارت‌ها، قابلیت‌ها، توانایی‌ها، دانش و میزان سازگاری و تناسب افراد با موقعیت شغلی و فرهنگی سازمان‌ها و شرکت‌هاست.

ششمین دوره از این آزمون در ۸ دسته شغلی همراه با ۲۴۵ عنوان شغلی برگزار شد که از میان ۸۱.۲۶۱ شرکت‌کننده، ۱۸.۸۰۱ نفر جذب شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، صنعتی و فناور شدند.

در آزمون استخدام بخش خصوصی در کنار بررسی مهارت‌های تخصصی، افراد از منظر شخصیتی، قابلیت‌های روان‌شناختی و مهارت‌های نرم نیز در قالب آزمون‌های شخصیت‌شناسی، علاقه‌مندی شغلی و هوش هیجانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. این ویژگی یکی از عوامل برتری و تمایز بخش آزمون استخدام بخش خصوصی است. از خدمات این آزمون می‌توان به شناسایی نیروی انسانی متخصص و شایسته با موقعیت‌های شغلی موردنیاز شرکت‌ها و سازمان‌ها، ایجاد بستری امروزی و کارآمد میان کارفرمایان و کارجویان، رفع دغدغه شرکت‌ها در تأمین نیروی انسانی مناسب و مستعد و معرفی مشاغل سازگار با ویژگی‌های شخصیتی و تخصصی کارجویان اشاره نمود.

در ادامه‌ی این گزارش آمده است، شرکت‌کنندگان نسبت به فرآیند و مراحل آزمون و همچنین شرکت‌ها و مؤسسات تجاری، صنعتی و فناور در قبال خدمات دریافتی رضایت حداکثری داشته‌اند که نشان‌دهنده عملکرد عالی و توسعه‌بخش آزمون استخدام بخش خصوصی است.

پیرو گزارش دبیرخانه آزمون استخدام بخش خصوصی، قبول‌شدگان هفتمین دوره آزمون نیز می‌توانند با عضویت در شبکه فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، از تسهیلاتی مانند اخذ امریه یا پروژه جایگزین خدمت در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، دریافت بیمه تکمیلی، تسهیلات منوط به کسب‌وکار و کارآفرینی، فضای کار اشتراکی، آموزشی و مهارت‌افزایی و … بهره‌مند گردند. گفتنی است این خدمات پیش‌تر صرفاً به برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان ارائه می‌شد اما طبق تفاهم‌نامه‌ای میان دبیرخانه آزمون و شبکه نوآوری، پنج سال است که این مزایا و خدمات به برگزیدگان موفق آزمون استخدام بخش خصوصی نیز تعلق می‌گیرد.

شایان ذکر است، ثبت‌نام هفتمین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی با بیش از ۵۷۰۰ سازمان و شرکت معتبر، با ۲۴۵ عنوان شغلی در ۲۱.۰۰۰ موقعیت شغلی از ۱۰ تیر ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۲۳ تیر ادامه خواهد داشت. متقاضیان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت آزمون استخدام بخش خصوصی به نشانی www.inre.ir مراجعه فرمایند.

کد خبر: 1188237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =