خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی ایمن نیستند/ زندگی ۷ دانشجو در یک اتاق ۱۲ متری

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: خوابگاه‌های دخترانه و پسرانه این دانشگاه بسیار فرسوده بوده و ایمنی ساختمان‌ها برای مسئولان اهمیتی ندارد.

مانی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به انتشار خبر فرسوگی ۵۰ درصدی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: متاسفانه خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران هم بسیار فرسوده هستند.

کمبود ۲۰۰ واحد خوابگاه متاهلی در دانشگاه علوم پزشکی ایران

وی با بیان اینکه خوابگاه‌های دختران بسیار فرسوده‌تر هستند، گفت: در حال حاضر دانشجویان دختر این دانشگاه در خوابگاه‌های کوثر، الزهرا و اهل بیت سکونت دارند. از این میان ساختمان‌های خوابگاه‌های اهل بیت و کوثر برای حدود ۲۵ تا۴۰ سال پیش است. مالکیت خوابگاه اهل بیت نیز برای دانشگاه نبوده و استیجاری است.

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره خوابگاه‌های پسران مطرح کرد: خوابگاه‌های پسران این دانشگاه نیز شامل بوستان ۱، بوستان ۲ و بوستان ۳ است. ساختمان بوستان ۱ در سال ۷۰ ساخته شده است؛ اما ساختمان‌های بوستان‌های ۱ و ۲ جدیدتر هستند. ولی امکانات آنها به گونه‌ای است که با خوابگاه‌های فرسوده تفاوتی ندارند و دانشجویان در این خوابگاه‌ها آسایش و احساس آرامش نمی‌کنند. 

وی با تصریح بر اینکه ساختمان‌های فرسوده میزان ایمنی بالایی ندارند و این موضوع هیچگاه مورد توجه مسئولان دانشگاه نبوده است، گفت: ما حدود ۲ سال تلاش کردیم تا سطح ایمنی خوابگاه‌ها را افزایش دهیم. 

به گفته سلطانی، خوابگاه محلی برای استراحت و آسایش دانشجویان محسوب می‌شود؛ اما این موضوع برای مسئولان اهمیتی ندارد. به عنوان مثال ۷ دانشجو در یک اتاق ۱۲ متری ساکن هستند. همچنین هیچ امکانات رفاهی برای آنان در نظر گرفته نشده است. مثلا برای ۶۰ دانشجو یک آشپزخانه وجود دارد. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها یا وزارت بهداشت همواره وعده گسترش یا نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی می‌دهند؛ اما اجرایی نمی‌شود. 

وی در پایان  خاطرنشان کرد: براساس دفترچه کنکور ظرفیت یک کلاس درس باید حدود ۵۰ نفر باشد. اما در واقعیت حدود ۸۵ دانشجو سر کلاس حاضر می‌شوند. البته هیچ زمانی مشخص نشده است که این تعداد دانشجویان از کجا و بر اساس چه فرآیندی جذب شدند. البته بارها این موضوع را پیگیری کردیم ولی به نتیجه نرسیدیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =