فرانسه و سوئد پیشتاز اقدامات اسلام‌ستیزانه در سطح دنیا 

در نشست بین‌المللی «قرآن کریم برهان مبین» و به دنبال هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد، بر همبستگی دانشگاه‌های جهان اسلام برای روشنگری و همچنین ضرورت محکومیت عملی و تجمع قانونی و بدون خشونت مقابل سفارت سوئد تأکید شد.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ظهر امروز نشست بین‌المللی «قرآن کریم برهان مبین» به همت دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور دکتر طهرانچی و میهمانانی از پنج قاره جهان به صورت زنده و از طریق پلتفرم آپارات برگزار و پخش شد. 

شکل‌گیری شبکه جهانی دانش برای مقابله با هتک‌حرمت‌ به قرآن‌کریم/ دانشگاه‌های جهان اسلام برای روشنگری به میدان می‌آیند 

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حیدری از کشور نروژ با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: حادثه اخیر قلب بیش از دومیلیارد مسلمان و انسان‌های آزاده را جریحه‌دار کرد و کشورهای بسیاری نسبت به این اقدام زشت و شنیع اعلام برائت کردند.

شکل‌گیری جریان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب

وی با اشاره به شکل‌گیری جریان اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی در غرب ادامه داد: هدف آنها از این اقدام وحشیانه، جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان و بدبین کردن مردم نسبت به دین مبین اسلام است.

حیدری افزود: چطور می‌شود در جامعه‌ای که ادعای روشنفکری، حقوق بشر و احترام به ارزش‌های انسانی را دارد، به ابتدایی‌ترین حقوق انسان‌ها بی‌اعتنایی می‌شود؟

وی تصریح کرد: در همین جامعه که دوگانگی احترام به ارزش‌ها در آن وجود دارد به کتاب مقدس بیش از دومیلیارد مسلمان در جهان اهانت می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در کشورهای اسکاندیناوی، سوئد، دانمارک و... مکررا شاهد این اتفاقات بوده‌ایم با این حال تعدادی از دانشمندان سوئدی، جامعه بین‌الملل و آیت‌الله سیستانی این اهانت را محکوم کردند.

وی با تأکید بر ضرورت محکومیت عملی گفت: پیشنهاد می‌کنم دانشگاه‌های جهان اسلام ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه‌های غربی داشته باشند و در این زمینه روشنگری کنند.

نقوی دیگر میهمان این نشست و از کشور هندوستان نیز اظهار کرد: عصر چهارشنبه 7 تیرماه یک سوئدی عراقی‌الاصل در اهانت به قرآن کریم گناه بزرگ و نابخشودنی انجام داد و بار دیگر عناد و کینه غربی‌ها را آشکار ساخت.

وی با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن اهانت به بشریت است، ادامه داد: جالب است در کشورهای مدعی حقوق بشر این اهانت‌ها صورت می‌گیرد و دروغ‌پردازی‌های آنان به راحتی آشکار می‌شود.

نقوی تصریح کرد: در اقدامات اسلام‌ستیزانه سوئد و فرانسه رتبه اول را دارند و به دنبال این هستند که رشد جمعیت مسلمان را متوقف کنند و جلوی مقبولیت اسلام را هم بگیرند.

وی در پایان اضافه کرد: این اقدامات هتاکانه نه تنها راه به جایی نمی‌برد بلکه باعث افزایش خرید قرآن کریم و کتاب‌های اسلامی می‌شود.

باید عکس‌العمل قانونی مناسب و بدون خشونت صورت بگیرد

«انصار» از کشور تایلند نیز با بیان اینکه مسلمانان کل جهان از این اتفاق آزرده‌خاطر شدند، اظهار کرد: این اقدام هتاکانه غرب بیانگر نوعی شکست است که آنها نمی‌توانند با اسلام مبارزه کنند.

وی ادامه داد: در زمان پیغمبر گرامی اسلام هم اینها پیشنهاد ثروت و مقام به ایشان دادند اما پیامبر درس استقامت و انسانیت دادند و اینها در مقابل، پیامبر را تحریم کردند و نقشه آخر آنها هم ترور پیامبر و نابودی اسلام بود که پیروز نشدند.

انصار با تاکید بر اینکه روز به روز بر تعداد مسلمانان افزوده و دین اسلام بزرگتر می‌شود، تصریح کرد: با این اقدام هتاکانه باید به صورت قانونی برخورد شود و پیشنهاد می‌کنم این اقدام شدیدا محکوم و تجمع قانونی و به دور از خشونت مقابل سفارت سوئد صورت بگیرد.

گفتنی است در ادامه این نشست آقامحمدی از آفریقای جنوبی و روح‌الله روحانی از کشور افغانستان نیز پیرامون هتک حرمت به قرآن کریم و راهکارهای عملی مقابله با آن به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1188269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =