شکل‌گیری شبکه جهانی دانش برای مقابله با هتک‌حرمت‌ به قرآن‌کریم/ دانشگاه‌های جهان اسلام برای روشنگری به میدان می‌آیند  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از طریق پژوهشکده قرآن و عترت ارتباط بین دانشگاه‌های جهان اسلام با دانشگاه‌های کشورهای غربی برای روشنگری و ارائه آگاهی‌های لازم شکل خواهد گرفت و شبکه جهانی دانش را علیه حرکت‌های شنیع و سست‌بنیان ایجاد خواهیم کرد.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی ظهر امروز و در نشست بین‌المللی قرآن کریم برهان مبین که با حضور میهمانانی از پنج قاره جهان به صورت زنده و از طریق پلتفرم آپارات برگزار و پخش شد، اظهار کرد: با اتفاقی که در سوئد رخ داد غربی که مدعی تمدن است بار دیگر جلوه‌ای از خود را به جهانیان نشان داد.  

رونمایی از سامانه آمایش دانشگاه آزاد / می‌خواهیم دانشگاه حل مسئله باشیم

وی با تأکید بر اینکه این حرکت شنیع یک اقدام فردی نبود بلکه نظام حکمرانی اروپا هم صراحتا از این کار پشتیبانی کرد، ادامه داد: جای تعجب ندارد که امروز حمایت از پرچم همجنس‌گرایان در غرب قداست پیدا کرده و در مقابل به راحتی به قرآن کریم جسارت می‌شود. 

دکتر طهرانچی تصریح کرد: البته در مقابل این هتک حرمت‌ها آنچه که اتفاق می‌افتد این است که ارادت و ایمان به قرآن کریم دوچندان می‌شود. 

وی با بیان اینکه قرآن کریم برای هدایت انسان‌ها نازل شده است، اضافه کرد: هدف دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری این نشست بین‌المللی این است که نهاد دانشگاه به عنوان مرجعی که دغدغه بشریت را دارد شبکه اندیشمندان را با خود همراه سازد تا آگاهی‌های لازم داده شود و این حرکت جدی ادامه پیدا کند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: طبق قرآن دانشمندان در مواجهه با قرآن کریم می‌توانند نظریه‌های مختلفی که به سعادت بشر ختم شود را ارائه دهند. 

وی با تأکید بر اینکه قرآن کتابی است برای بشر در همه مکان‌ها و همه اعصار، افزود: زمانی که پذیرفتیم مصنف قرآن خداوند است و غیب وجود دارد آن هنگام اندیشه باید در محضر قرآن شاگردی کند. 

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه اساسا نگاه قرآن کریم، برهانی است، گفت: آنچه که باید به جامعه علمی دنیا بگوییم این است که خود قرآن کریم برهان است و اینکه دشمنان در فقر اندیشه قرار گرفته‌اند جایی است که برهان وجود ندارد و قرآن‌سوزی ترویج می‌شود. 

وی بیان کرد: این قبیل اتفاقات حقانیت قرآن کریم را نشان می‌دهد و خود قرآن کریم هم این اتفاقات را پیش‌بینی کرده و انسان در مقابل قرآن کریم به عنوان یک امانت رفتار قدرشناسانه ندارد.  
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: اتفاقی که در اهانت به قرآن کریم و در غرب رخ داد؛ نماد نادانی و ظلمت به خود بود و جایی که غفلت رخ می‌دهد دنیاپرستی محض و همجنس‌گرایی نماد می‌شود.  
دکتر طهرانچی در پایان سخنان خود تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که در سایه‌سار این چراغ(قرآن کریم) قرار گرفته‌ایم و خداوند به ما لطف کرده و دانشگاه ما را آزاد اسلامی قرار داده و ما را به قرآن متصل کرده است؛ باید به دیگران بگوییم که این منطق، منطق نجات بشریت نیست و ما شما را با جلوه‌های حقانیت قرآن آشنا و از جهل می‌رهانیم.  

انتهای پیام /

کد خبر: 1188229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =