درخواست فرمانده نیروی قدس از اساتید دانشگاه؛ ویژگی بارز شهید سلیمانی را برای دانشجویان تبیین کنید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما اساتید و معلمان برای دانشجویان و دانش اموزان خود روایت کنید که بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطق ایشان بود و این سلاح برای دشمن قابل تحمل نبود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سردار قاآنی صبح امروز در اختتامیه دوره اول طرح ملی اعتلا که در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد،  با تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: شما اساتید شکل دهنده ذهن دانشجویانی هستید که برای آینده این کشور تصمیم گیرنده خواهند بود بنابراین انسان سازی مهمترین مسوولیت و رسالت شما است و من به مقام شما احترام میگذارم.

استاد دیندار و دلسوز، شاگردان را فرزندان خویش می داند

وی با بیان اینکه هدایت جوان به مسیر مستقیمی که باید برود رسالت مشترک همه اساتید و معلمان است، ادامه داد: به صرفه ترین زیباترین و بهترین راه راه مستقیم است که مسیر حرکت انقلاب اسلامی است.

سردار قاآنی ادامه داد: این مسیر مستقیم زمانی که پیچیده میشود بدون استاد و معلم نمی شود آن را ادامه داد: مقام معظم رهبری و امام(ره) به عنوان کسانی که در مسیر ولایت و امامت حرکت میکنند دست ما را گرفته اند و در این مسیر مستقیم واقعی گذاشته اند.

وی گفت: اساس درگیری ما با امریکا هم از همین نقطه آغاز میشود که ما میخواهیم مسیر مستقیم واقعی را برویم اما امریکا میخواهد مسیری که او میخواهد ما هم حرکت کنیم و در همه پدیده ها هم اینگونه عمل میکند.

فرمانده سپاه قدس افزود: هنر انقلاب اسلامی تشخیص راه مستقیم است که به دیگران هم یاد میدهد و دشمنان و در راس آنها امریکا به دنبال این هستند که ما را از این مسیر منحرف کنند.

وی با تاکید بر اینکه کار ما حرکت در این مسیر و روشن کردن مسیر برای مظلومین دنیاست خاطرنشان کرد: خیلی ها از جمله جنایتکارانی که  شهید سلیمانی را ترور کردند میخواستند بگویند که زور شهید سلیمانی به تفنگ و موشک است که البته اینها را هم داشتند. 

سردار قاآنی ادامه داد: اما شما اساتید در کلاس های درس و برای دانشجویان تعریف کنید که بالاترین سلاح شهید سلیمانی منطق ایشان بود و این ویژگی شهید سلیمانی برای دشمن قابل تحمل نبود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه ما مسلمانیم و هم باید به فکر دفاع از خود باشیم و هم در حد استطاعت به فکر دفاع از دیگران باشیم تصریح کرد: در جغرافیای اعتقادی ما یک خانواده گسترده هستیم و جمهوری اسلامی ضمن اینکه در داخل از تهاجم دشمن دفاع میکند در بیرون از مظلومین هم دفاع میکند.

سردار قاآنی اضافه کرد: جمهوری اسلامی با اقتدار ایستادگی کرد و مسیر تولید بحرانی که دشمن ایجاد کرده بود را با مشکل مواجه کرد. 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی امروز مسیر با عزت زندگی کردن را به بسیاری از کشورهای جهان آموخته است: نمونه آن فلسطیینی ها هستند که با اقتدار و با صلابت استقامت می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه تصریح کرد: این حکومت کودک کش هیچ وقت چون امروز دچار فلاکت نبوده چرا که فلسطینی ها راه با عزت زندگی کردن را از انقلاب اسلامی آموخته اند.

وی خاطرنشان کرد: اینها خودشان جنگ به راه می اندازند و خودشان سلاح میفروشند که چگونه بجنگیم؟ اما جمهوری اسلامی ظهور کرده و راه هایی را یاد گرفته و به دیگران هم یاد داده است.

سردار قاآنی افزود: دشمنان ما بعد از یازده سپتامبر ۷هزار میلیارد دلار هزینه کردند که نه تنها چیزی به دست نیاورند بلکه مدام متضرر هم شدند.

فرمانده قدس سپاه خطاب به اساتید اظهار کرد:  این ها را برای دانشجویان تبیین کنید که جایگاه جمهوری اسلامی چیست و امروز در منطقه چه میگذرد؟

وی ادامه داد:  اینکه مقام معظم رهبری میگویند سازش هزینه بسیار بالاتری از استقامت دارد حرف بسیار درستی است و شما میتوانید سرنوشت کشورهایی که سازش کردند را در منطقه ببینید.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه مقاومت در صحنه دفاعی راه خود را به خوبی نشان داده است گفت: زمانی که مدافعین حرم ما در سوریه بودند در ژنو و کشورهای اروپایی علیه سوریه اجلاس برگزار میکردند اما ایستادگی ما جواب داد.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی در سایر عرصه ها از جمله اقتصادی تصریح کرد: ما هر کجای این دنیا هم رفتیم برای دفاع از مظلومین عالم رفتیم. 

فرمانده قدس سپاه با بیان اینکه انتقال قدرت از غرب به آسیا عملیاتی شده است ادامه داد:  ما باید در این تغییر آرایش قدرت جای خود را پیدا کنیم البته گام هایی هم برداسته شده است اما باید بدانیم در این قطار تغییر قدرت کدام ایستگاه باید سوار شویم.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه به دانشجویان خود بگویید که اگر انقلاب اسلامی نبود امروز منطقه چه وضعیتی داشت بیان کرد: این تحولات در منطقه ریشه های اساسی دارد و انقلاب اسلامی ایران اثرگذارترین عامل این تحولات است.

فرمانده قدس سپاه اضافه کرد: پرچمدار حیات نورانی مقاومت در منطقه جمهوری اسلامی است که ابتدا خودش به آن پایبند بوده و سپس به دیگران هم آموزش داده بنابراین جمهوری اسلامی جزو تعیین کننده ترین هاست.

گفتنی است در آیین احتتامیه مرحله اول طرح ملی اعتلا از خانواده های معظم شهدای مدافع حرم شهید سید مصطفی صادقی و شهید سید مصطفی موسوی با حضور سردار قاآنی تجلیل به عمل آمد.

اساتید و معلمان پرچمداران جهاد تبیین 

حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه این مراسم اظهار کرد: جهاد و مقاومت هیچ گاه تمام شدنی نیستند و دو اصل همیشگی در زندگی مومنین هستند. 

وی با تاکید بر اینکه سیره مشترک همه انبیا جهاد است، ادامه داد: در ادبیات دینی ما جهاد تبیین و روشنگری در مرتبه بالاتر و در واقع مبنا و موتور محرکه بقیه جهادها است. 

حجت الاسلام حاجی صادقی اضافه کرد: جهاد تبیین در واقع دفاع از حمله به مغزها و قلبهاست و شما اساتید به عنوان پرچمدار تبیین به عنوان بزرگترین مصداق جهاد مسئولیت سنگینی به عهده دارید.  

وی با بیان اینکه حفظ هر انقلابی از اصل آن دشوارتر است؛ ادامه داد: برای انقلاب اسلامی بزرگترین خطر آن است که گرفتار ارتجاع شود.  

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴۵سال است که دشمنان این انقلاب هر آنچه که در توان داشتند علیه ما انجام دادند اما اینکه می‌بینید اتفاقی برای انقلاب رخ نداده به این دلیل است که مردم از اصول جدا نشدند و ارتجاع رخ نداده است. 

وی با اشاره به اینکه حرف دشمن این است که امت بی ولایت برای ما خطر ندارد و همچنین امام بی امت اقتدار ندارد؛ بیان کرد: دشمن به قدرت ولایت پی برده و تلاش می‌کند از این راه وارد شود اما فراموش نکنید که ولایت فقیه مبتنی بر توحید است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =