درخواست بسیج اساتید از سازمان ملل/ نسبت به هتک حرمت قرآن سکوت نکنید

سازمان بسیج اساتید در محکومیت اهانت به قرآن کریم با هشدار به دولت سوئد درباره اعمال افراطی و شیطنت‌آمیز، از سازمان ملل خواست سکوت تأییدآمیز خود را بشکنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سازمان بسیج اساتید کشور در محکومیت اهانت به قرآن کریم و حمایت دولت سوئد از این موضوع، بیانیه‌ای صادر کرد.

اهانت به قرآن کریم نمایش استانداردهای دوگانه است

در بخشی از این بیانیه آمده است: اگرچه متأسفانه اهانت به مقدسات و قرآن‌سوزی در سایه حاکمیت جاهلیت مدرن و اراده شیطانی صهیونیزم بین‌الملل پدیده جدیدی نیست اما حمایت رسمی و علنی دولت‌ها سبب تشدید این روند گردیده و ابعاد تازه‌ای به آن می‌بخشد که الزاما تبعات منفی و پیامدهای ناگواری بر شکاف‌های مذهبی و اختلاف میان ملت‌ها خواهد داشت. 

در این بیانیه تصریح شده است: این اقدام دولت و پلیس سوئد ناقض قوانین بین‌المللی، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف روابط دیپلماتیک میان کشورهای جهان و روح منشور سازمان ملل که در سایه سکوت مجامع بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت و سازمان‌های فرهنگی و حقوق بشری صورت می‌گیرد به استمرار اینگونه رفتارهای شنیع و هتاکانه منجر می‌شود.

در این بیانیه عنوان شده است: تروریسم معنوی و حمله دولتی به ارزش‌های آسمانی و مقدسات مذهبی میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان بدون شک زمینه ترور فیزیکی و افزایش خشونت علیه مسلمانان و شکاف‌های مذهبی و اختلاف میان ملت‌ها را فراهم می‌سازد که نمونه‌های تلخ و زننده آن را در حمله به مساجد مسلمان و کشتار دسته‌جمعی نمازگزاران شاهد بودیم.

در این بیانیه بیان شده است: اقدامات تروریست‌پرور و تئوریزه‌سازی اسلام‌ستیزی سیستماتیک که به بهانه «آزادی بیان» و برخورد دوگانه با این مقوله زمینه سوءاستفاده مخالفان آزادی و مستبدین از آن را فراهم ساخته و موجب می‌شود تا در این زمینه محدودیت‌هایی ایجاد شود.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از این رو، سازمان بسیج اساتید کشور ضمن محکوم کردن این عمل شیطانی و تروریست‌ساز دولت سوئد و حزب شش نفره «راسموس پالودان» اولا به دولت سوئد نسبت به اینگونه اعمال افراطی و شرارت‌آمیز هشدار می‌دهیم دست از اشتباهات خویش برداشته و بیش از کارنامه حقوق بشر غربی را سیاه‌تر نکنید. ثانیاً به دولت‌های اروپایی توصیه می‌کنیم با تقبیح عمل قبیح دولت سوئد اقدامات لازم در جلوگیری از این روند مبذول دارند. ثالثا از سازمان ملل بویژه شخص دبیرکل می‌خواهیم تا سکوت تأییدآمیز خود را شکسته و با جلوگیری از شرارت‌های فرهنگی در راستای همگرایی و افزایش انسجام ملت و احترام متقابل دولت‌ها اقدام کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =