خوانش وصیت نامه شهدا به کمک هوش مصنوعی

از کنگره استانی شهدای دانشجوی استان چهارمحال و بختیاری با بهره گیری از هوش مصنوعی توسط دانش آموخته دانشگاه آزاد شهرکرد استقبال شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای نخستین بار خوانش وصیت نامه شهدا با هوش مصنوعی توسط محمد ناصری دانش آموخته کارشناسی ارشد نرم افزار و عضوکانون علمی فرهنگی ایثار دانشگاه آزاد شهرکرد انجام شد.

عصمت رئیسی دبیر ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: محمد ناصری دستنایی طراح و تدوین گر جلوه های ویژه و سرباز جهاد تبیین، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار و عضو کانون علمی فرهنگی ایثار دانشگاه آزاد شهرکرد موفق شد برای نخستین بار خوانش وصیت نامه شهدا را با هوش مصنوعی طراحی کند.

این طراح گفت: به دلیل علاقه ای که به شهدا داشتم و این که بنده عکس های زمان جبهه و جنگ عموی شهیدم، شهید ناصر ناصری و پدرم که رزمنده بودند را نگاه می کردم؛ به ذهنم رسید برای نگهداری بهتر از عکس‌ها، این کار را شروع کنم.

مجمد ناصری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند آن چه مهم است حفظ راه شهداست یعنی پاسداری از خون شهدا وظیفه اول ماست. بر همین اساس تصمیم گرفتم بر اساس دانسته ها و نرم افزار های موجود این کار را انجام دهم.

وی ادامه داد: در دوران دانشجویی هم ضمن راهنمایی گرفتن از اساتید در زمینه دفاع مقدس و شهدا کار طراحی و تدوین را ادامه دادم و با پیشرفت تکنولوژی و نرم افزارهای جدید و هوش مصنوعی به ذهنم رسید جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و خشنودی خانواده شهدا از فن آوری روز استفاده کنم.

این دانش آموخته دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد: کنگره استانی شهدای دانشجو نیز در حال برگزاری است و به سفارش ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه آزاد شهرکرد و کانون ایثار و برای نخستین بار طرح وصیت نامه خوانی 8 شهید دانشجوی دانشگاه با استفاده از هوش مصنوعی طراحی و اجرا کردم.

ناصری درباره چگونگی کار خود بیان کرد: ابتدا برای افزایش کیفیت تا پنج برابر عکس ها تغییر سایز داده می شود سپس به واسطه هوش مصنوعی و نرم افزار های فتوشاپ و نرم افزارهای وب سایت های آنلاین، عکس ها روتوش و باسازی شدند. سپس در صورت داشتن صدای شهید، صدا بازسازی می شود در غیر این صورت بنا به چهره شهید صدا شبیه سازی و ضبط می شود.

وی افزود: با هوش مصنوعی نویز صدا فیلتر می شود. در مرحله آخر تصاویر آماده شده به همراه صدا متحرک سازی می شود و مونتاز و ادیت نهایی نیز در پایان کار انجام می شود.

طراح خوانش وصیت نامه شهدا اظهار کرد: خدا را شاکرم لذت این کار را نصیبم کرد. ان شالله بتوانم با ادامه این کار در راستای حفظ نام و یاد شهدا گام بردارم.

 محمد ناصری در پایان گفت: طراحی سه بعدی کاراکتر شهدا و تولید محتوا در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا از دیگر کارهایی است که در آینده انجام می شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تا کنون 7 شهید دانشجو در دوران جنگ تحمیلی و یک شهید دانشجوی امنیت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1188711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =