روسیه: دولت آمریکا به جای بازگشت به برجام از ایران درخواست‌های اضافی می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه تصریح کرد دولت آمریکا به جای بازگشت به برجام به طرح درخواست‌های اضافی از ایران روی آورده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، سرگئی لارووف، وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه بار دیگر یادآوری کرد که دولت آمریکا به جای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام به طرح درخواست‌های اضافی از ایران روی آورده است. 

آمریکا: ایران دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست

وزیر خارجه روسیه گفت: «زمانی که دولت جدید [جو بایدن] بایدن به قدرت رسید، آنها گفتند که آماده احیای این برنامه هستند، اما به جای اینکه تصمیمی برای احیای کامل قطعنامه [2231] و خود برجام بگیرند، مشغول چانه‌زنی برای چیزهای اضافه‌تر از تهران شدند.»

لاوروف همچنین با اشاره به تحولات در داخل آمریکا و برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور در سال 2024  تاکید کرد که در حال حاضر چشم‌اندازهای واقع‌بینانه‌ای برای احیای توافق هسته‌ای وجود ندارد. 

او گفت: «به نظر من اکنون انتظار چنین چیزی چندان واقع بینانه نیست، زیرا یک سال دیگر در ایالات متحده انتخابات برگزار می شود و دولتی جدید بر سر کار خواهد آمد. و چه کسی می‌داند که آن دولت چگونه دولتی خواهد بود، دموکرات یا جمهوری خواه؟ اما هیچ کس نمی تواند تضمین کند که این دولت جدید ترفند خروج از توافق حاصل شده را تکرار نخواهد کرد.»

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1189557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =