آموزش باید برای حل مشکلات صنعت باشد/ دانش نظری محکوم به شکست است

دومین پیش همایش نشست تخصصی مهار تورم، رشد تولید با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یزد، سرپرست معاونت اقتصادی استانداری، اساتید، تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل در زمینه علوم پزشکی، اصناف، کشاورزی و حاکمیت برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دومین همایش مهار تورم و رشد تولید به منظور بررسی مشکلات و جایگاه بهداشت و درمان، اصناف و شبکه توزیع، نقش محصولات کشاورزی در نحقق شعال سال و نقش حاکمیت در تسهیل و رفع موانع تولید در سالن آمفی تئاتر دکتر سلطانی تشکیل شد.

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به تولید ثروت از دانش و فناوری

محمدرضا دهقانی اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد اظهار داشت: سه اجلاسیه تخصصی را قبل از اجلاس اصلی که در دی ماه با حضور رئیس مجلس و شخصیت‌های کشوری از دفتر ریاست جمهوری برگزار خواهد شد برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به اولین نشست در ششم خرداد ماه یادآور شد: چهار میزگرد تخصصی، برنامه ریزی کردیم و جایگاه تولید کنندگان، راهکارهای مردمی کردن اقتصاد، نقش دانشگاهیان در تحقق رشد تولید و مهار تورم و جایگاه حاکمیت در تسهیل و افزایش تولید بررسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد ادامه داد: جمع بندی اجلاس قبلی نتایجی را در برداشت که شامل: باز بینی قوانین به عنوان مانع اصل در تحقق شعار سال اعم از قواینن مالیاتی، تامین اجتماعی تا صادرات،  پایدارنبودن تسهیلات و تامین مالی بانک‌ها، سیاسی بودن اقتصاد، عدم پیش‌بینی آینده و هوش مصنوعی به عنوان فاکتور تغییر دهنده است.

دهقانی اشکذری با اشاره به اینکه امروز به واسطه هوش مصنوعی نمی توان مانند قبل رفتارکرد، بیان داشت: دانشجویان ما فبل از استاد سوالشان را از هوش مصنوعی می‌پرسند و اگر استاد اشتباه جواب داد ظرف چند ثانیه اشتباهش را به او گوشزد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه صرفا پرداخت به دانش نظری محکوم به شکست است بیان کرد: تنها مزیت دانشگاه ارتباط موثر و تعاملی است که در هوش مصنوعی وجود ندارد.

این استاد دانشگاه افزود: آمارها بیان گر این است، امروز در کشورهای پیشرفته بیش از ۲۳ درصد مردم از ویزیت مجازی استفاده کرده‌اند و ۱۷ درصد پزشکان دنیا به خصوص در کشورهای توسعه یافته وارد این حوزه شده‌اند، ما اگر تغییرات را در نیابیم محکوم به شکست هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با انتقاد از تئوری بودن مباحث درسی عنوان کرد: پزشکی به دلیل گذراندن دوسال تئوری در دانشگاه و کار اجرایی در فضای بالینی موفق‌ترین مدل آموزش در کشور است.

محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به پیاده‌ سازی  تجربه موفق پزشکی در علوم تربیتی در دانشگاه آزاد اسلامی تبیین کرد: در پزشکی عرصه عملی بالینی است و در علوم تربیتی میدان را داریم و دانشجویی که خواستار معلمی شدن است معلمی را ترم اول با حضور در مدرسه آموزش خواهد دید.

وی پیوند صنعت با دانشگاه را متذکر شد و گفت: دانشجوی رشته مهندسی باید دروس خود را در کارخانه فرا گیرد، همان گونه که تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد با کسب مدال‌های بین المللی پتانسیل این را دارد که  مشکلات صنعت را حل کند و پروزه‌های ما در ساخت بازوهای رباتیک در شرکت الکتروکویر یزد و معدن چادرملو بیانگر این توانایی است.

محمدرضا دهقانی اشکذری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین شعار سال توسط نخبگان و دانشگاهیان گفت: کاربردآموزش برای حل مشکلات است و نخبه‌های دانشگاهی این توانایی را دارند که بر خلاف تصور حاکم که افزایش تولید باعث زیاد شدن تورم می‌شود، با مدیریت تولید و کم کردن هزینه‌ها تورم را مهار کنند و این خود نشان از هوشمندانه بودن شعار سال است.

وی در پایان از سازمان صدا و سیما و دعایی، مدیر عامل اندیشکده جهش در استان که در برگزاری این همایش همکاری و نقش به سزایی داشتند تشکر کرد.

در ادامه محمدعلی شاه حسینی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری یزد اقدامات سازمان‌های مرتبط را در تهیه بسته‌هایی در زمینه تنظیم بازار و برخورد با گرانفروشی ذکر کرد.

معاونت امور اقتصادی استانداری یزد اعلام کرد: صنایع بزرگ استان براساس مصوبه ملزم شدند حساب‌های خود را در راستای سرمایه‌گذاری به استان انتقال دهند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1189850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =