پردیس فناوری در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک راه‌اندازی می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پردیس فناوری به زودی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و با تصویب شورای گسترش آموزش عالی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در مراسم افتتاح پروژه ملی ساختمان شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور که ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان شرکت‌های دانش‌بنیان از ۲۷ سال پیش رها شده بود و پیشرفت ساخت آن از ۴۵ درصد به ۱۸ درصد کاهش یافته بود. هم‌اکنون پس از ۷ ماه این ساختمان به طور کامل ساخته شد و ۵۰۰ نفر از جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله نخبه کشور در آن مشغول کار و تولید هستند.

ورود دانشگاه آزاد اسلامی به تولید ثروت از دانش و فناوری

وی افزود: ساخت فاز دوم ساختمان هم در دست اقدام است و به زودی افتتاح خواهد شد. ما به دنبال ایجاد امید در میان جوانان‌مان هستیم. در این راستا، برای اشتغال جوانان تلاش می‌کنیم.

محمدی گفت: همکاران ما در یکسال گذشته پروژه‌های ملی و صنعتی خود را بر مشکلات جامعه و صنعت متمرکز کرده‌اند. رایزنی‌هایی با صنایع و معاونت علمی رئیس جمهور داشتیم تا بتوانیم نیازها را احصا کنیم. مدل ما تقاضامحوری بر اساس نیاز جامعه است. در این راستا، از منابع مختلف و صنایع بودجه گرفته‌ایم.

پردیس فناوری در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک راه‌اندازی می‌شود

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم در ادامه این مراسم با بیان این که دانشگاهیان یاد گرفته‌اند که قدر پدر و مادر خود را بدانند، افزود: هر انسان سه پدر و مادر دارد. نخست پدر و مادری که او را به دنیا آورده‌اند، دوم پدر و مادری که به اون آموخته‌اند و سوم پدر و مادری که به انسان همسر داده‌اند.

وی گفت: انسانی قابل اعتماد است که با پدر و مادر خود رفتار درست داشته باشد. از طرف دیگر، خوش به حال پدر و مادرانی که این فرزندان را تربیت می‌کنند. فرزندانی که سخاوتمند هستند و به دیگران روزی می‌دهند.

زلفی گل تصریح کرد: خدا علم و ثروت مطلق است. خوش به حال افرادی که با خدا معامله می‌کنند. خدا برای این افراد جبران خواهد کرد و به زندگی آن‌ها برکت می‌دهد.
مجوز ساخت پردیس فناوری به پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در حال بررسی در شورای گسترش آموزش عالی است و به‌زودی این پژوهشگاه صاحب پردیس فناوری می‌شود.

وزیر علوم تاکید کرد: ژن کیمیای حیات است. همچنین ژن آینده جهان را تغییر خواهد داد. یکی از مقالات پرارجاع جهان مقاله‌ای است که ۲۲۰ نویسنده از ۷۲ کشور داشت و موضوع آن ژن بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =