جیمز کمرون در مورد آخرالزمان هوش مصنوعی: من در سال ۱۹۸۴ به شما هشدار دادم

جیمز کمرون، فیلمساز کانادایی برنده اسکار، می گوید که با کارشناسان در زمینه هوش مصنوعی موافق و معتقد است که پیشرفت در این فناوری خطری جدی برای بشریت به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار علم و فناوری ایسکانیوز؛ کمرون که برای فیلم‌های «تایتانیک» و «آواتار» از جمله فیلم‌هایش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. او همچنین در سال ۱۹۸۴ فیلم اکشن علمی تخیلی «نابودگر» را در مورد یک قاتل سایبورگ کارگردانی کرد و یکی از نویسندگان آن بود.

اگر هوش مصنوعی آخرالزمان نباشد چه؟

بسیاری از افراد به اصطلاح پدرخوانده‌های هوش مصنوعی اخیرا هشدارهایی را در مورد نیاز به تنظیم هوش مصنوعی صادر کرده‌اند و درباره این فناوری هشدار داده‌اند. کمرون نیز به تازگی در مصاحبه‌ای اختصاصی با کانادا گفت: من کاملا با این نگرانی‌ها موافقم. من در سال ۱۹۸۴ به شما هشدار دادم و کسی به حرفم گوش نکرد.

کمرون افزود: ارزیابی اینکه چه کسی این فناوری را توسعه می‌دهد و چه کسی از آن سود می‌برد، بسیار ضروری است. این همان چیزی است که آن را آموزش طمع یا آموزش پارانویا نامیده‌ام.

او همچنین گفت: فکر می کنم تسلیحات مبتنی هوش مصنوعی بزرگ‌ترین خطر برای انسان به شمار می‌آید. البته پیش‌بینی می‌کنم که بالاخره ما وارد مسابقه تسلیحات هسته‌ای با هوش مصنوعی خواهیم شد، و اگر آن را نسازیم، مطمئناً سایر افراد آن را خواهند ساخت و به این ترتیب، وضعیت تشدید خواهد شد.

او افزود: شما می‌توانید یک هوش مصنوعی را در یک تئاتر جنگی تصور کنید که کامپیوترها با سرعتی با آن مبارزه می‌کنند که انسان‌ها دیگر نمی‌توانند شفاعت کنند و توانایی کاهش تنش را ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1190608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =