راه‌اندازی ۵۳ رشته مهارتی و کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۴۲ رشته مهارتی و کاربردی در مقطع کاردانی و ۹ رشته در مقطع کارشناسی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه شد، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز رشته فتوگرافیک- عکاسی در مقطع کاردانی پیوسته و رشته گرافیک در مقطع کارشناسی ناپیوسته اضافه شده است.

علی اصغر یساقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ثبت‌نام رشته‌های بدون آزمون یا بر اساس سوابق تحصیلی  اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در رشته‌هایی چون حقوق، روانشناسی، علوم قضایی، مدیریت، حسابداری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا و فضا و مهندسی پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی ثبت‌نام کنند. 

طرح پویش برای رشته‌های بدون آزمون هم اجرا می‌شود/ معرفی ۲۰۰ دانشجوی واحد رشت به بازار کار  

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تعداد ۴۲ رشته مهارتی و کاربردی در مقطع کاردانی و ۹ رشته در مقطع کارشناسی به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه شد. 

برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی رشته‌های تعمیر و نگهداری هواپیما، رادیولوژی و اورژانس اجتماعی

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تصریح کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز رشته فتوگرافیک- عکاسی در مقطع کاردانی پیوسته و رشته گرافیک که جزو رشته های مهارتی و مورد تقاضای فراوان داوطلبان بوده است در مقطع کارشناسی ناپیوسته اضافه شده است و برنامه‌ریزی های لازم جهت اضافه شدن رشته‌های رادیولوژی- سلامت یاری- تجهیزات پزشکی- اورژانس اجتماعی- تعمیر و نگهداری هواپیما که نیاز منطقه می‌باشد نیز صورت گرفته است که ان شاالله پس از صدور مجوز قطعی برای مهرماه پذیرش دانشجو خواهند داشت.

۵۰ درصد رشته‌های بدون آزمون دارای سرفصل‌های مهارتی هستند

یساقی با بیان اینکه اکثر رشته‌های جدید بدون آزمون دارای سرفصل های جدید با رویکرد مهارت آموزی و حل مساله و ایجاد اشتغال تدوین شده‌اند، ادامه داد: حدود ۵۰ درصد رشته های بدون آزمون دارای سرفصل های مهارتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در استان تعداد ۱۱۸۷ رشته/محل وجود دارد که ۷۶۶ رشته/ محل کاردانی و کارشناسی، تعداد ۳۲۰ رشته/ محل کارشناسی ارشد و ۱۰۱ رشته/ محل دکتری تخصصی است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: رشته های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با آزمون هستند و در بین رشته های کاردانی و کارشناسی ۱۷ رشته از طریق آزمون سراسری و بقیه بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو دارند. البته رشته های زیر گروه علوم پزشکی در تمام مقاطع از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارند.

یساقی در پایان تصریح کرد: رشته‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و استان با رویکرد مهارتی و مساله محور و در راستای ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است و دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی دارای تعداد ۹۰۴ عضو هیات علمی متخصص با مرتبه استادی، دانشیار، استادیار و مربی، همچنین آزمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی با جدیدترین تجهیزات، سالن‌های ورزشی مجهز، زمین چمن و سایر امکانات است که با بسیاری از دانشگاه های دولتی برابری می کند ضمن آنکه این دانشگاه در رنکینگ جهانی که هر ساله توسط موسسه Webometrics منتشر می‌شود رتبه بسیار بالاتری از دانشگاه های پیام نور و غیر انتفاعی دارد.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1190975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =