راه‌اندازی دانشکده‌های «سبک زندگی» و «هوش مصنوعی» در دانشگاه آزاد قم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم از راه‌اندازی دانشکده سبک زندگی خبر داد و گفت: این دانشکده در واقع یک طرح ابتکاری است که با نظر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده که صرفا در قم تجربه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در طول این سالها به نحوی در اذهان و افکار عمومی شکل گرفته که نیاز چندانی به تبلیغات ندارد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان قم سال گذشته ۲۵ درصد نسبت به سال قبل آن افزایش دانشجو داشتیم و این در حالی رخ داد که در بسیاری از دانشگاه‌های استان با کمبود دانشجو روبه‌رو بودیم بنابراین نتیجه می‌گیریم که سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی رفته رفته خود را نشان می‌دهد و خروجی‌ها موثر است.

ارائه خدمات پزشکی روزانه به ۵ هزار نفر در موکب سلامت دانشگاه آزاد قم

وی از راه‌اندازی دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد قم خبر داد و گفت: رشته‌های بنیادین و فکری این حوزه به قم سپرده شده است و طرح آن تایید و کار در حال انجام است و امسال به صورت رسمی راه‌اندازی می‌شود.  

خیری در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی دانشکده سبک زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی قم هم خبر داد و افزود: این دانشکده در واقع یک طرح ابتکاری است که با نظر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مقرر شده که صرفا در قم تجربه شود.  

راه‌اندازی دانشکده چاپ و بسته‌بندی خبر دیگری بود که خیری به آن اشاره و اظهار کرد: دانشگاه‌ها چندان در رشته‌های مرتبط با چاپ ورود نداشته‌اند و اغلب کار به صورت سنتی اداره می‌شده بنابراین ما نیز در کنار واحد یادگار امام(ره) تلاش کردیم رشته‌های مرتبط با چاپ و بسته‌بندی را هم توسعه دهیم.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه متاسفانه در استان قم مدرسه سما نداشتیم، ادامه داد: خوشبختانه اولین مدرسه سما امسال راه‌اندازی شد و ورود ما از لحاظ کیفیت مدیریت به نحوی بود که بسیار درخشید و برای ثبت نام در این مدارس رقابت شکل گرفته است.  

وی اضافه کرد: هرچند به دنبال توسعه این مدارس در استان هستیم اما به هر حال با مشکل فضای آموزشی مواجهیم که اگر بتوانیم آن را حل کنیم یک ظرفیت ویژه ای است که در استان قم شکل گرفته است.

خیری خاطرنشان کرد: دبیرخانه مرکزی اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه حوزه و دانشگاه که با امضای دکتر طهرانچی در قم مستقر شده است نیز در راستای سیاست‌های دانشگاه در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1191292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =