ارائه خدمات پزشکی روزانه به 5 هزار نفر در موکب سلامت دانشگاه آزاد قم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: روزانه حدود 5 هزار نفر از زائرین، از خدمات پزشکی و درمانی این موکب استفاده می‌کنند. با هماهنگی‌های انجام شده، داروهای مورد نیاز این موکب توسط هلال احمر استان قم تامین می‌شود؛ همچنین تیم ثابت 7 نفره پزشکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در آنجا حضور دارند.

حجت الاسلام حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با ایسکانیوز با اشاره به حضور و فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، دو موکب در حوزه ارائه خدمات سلامت و پزشکی و همچنین ارائه خدمات رفاهی در مسیر نجف به کربلا و در داخل شهر کربلا برپا کرده است. موکب سلامت و پزشکی ما در عمود 1222 مستقر شده است که یک تیم پزشکی تخصص و فوق تخصص از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم در آنجا حضور دارند.

وی با بیان ارائه خدمات توسط این موکب‌ها تا روزهای پس از اربعین حسینی افزود: موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از روز جمعه هجدهم شهریور ماه، با کمک و همراهی هلال احمر استان قم و کمک‌های مردمی دایر شده‌اند و تا دو روز پس از اربعین حسینی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. موکب دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، در کنار پل حضرت عباس در شهر کربلا مستقر است و خدمات رفاهی نظیر اسکان و توضیع اقلام خوراکی را به زائرین ارائه می‌دهد.

خیری با تاکید بر حضور تیم متخصص پزشکی در دو بخش خواهران و برادران در موکب سلامت این واحد در مسیر نجف به کربلا بیان کرد: موکب مردمی استان قم در کنار موکب پزشکی دانشگاه آزاد قم قرار دارد و کمک شایانی به ارائه خدمات رفاهی در کنار موکب سلامت می‌کند. روزانه حدود 5 هزار نفر از زائرین، از خدمات پزشکی و درمانی این موکب استفاده می‌کنند. با هماهنگی‌های انجام شده، داروهای مورد نیاز این موکب توسط هلال احمر استان قم تامین می‌شود؛ همچنین تیم ثابت 7 نفره پزشکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم به همراه پزشکان پاره وقت از دیگر واحدها در این موکب حضور دارند که به زائرین نیازمند به خدمات پزشکی خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با اشاره به فعالیت داوطلبانه و جهادی دانشجویان بسیجی و کارکنان این واحد در موکب‌های مذکور گفت: دانشجویان بسیجی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قم در موکب دوم دانشگاه آزاد اسلامی که در شهر کربلا واقع است، حضور دارند و به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند. چندین دستگاه اتوبوس برای انتقال این نفرات از قم به مرز مهران در نظر گرفته شده است؛ همچنین با هماهنگی‌های انجام شده در خاک عراق نیز، یکی از موسسات عراقی مسئولیت جابجایی و ایاب و ذهاب دانشجویان و کارکنان داوطلب را از مرز مهران تا نجف بر عهده دارد.

او با اشاره به مدیریت درست امکانات موجود در راستای صرفه جویی در مبالغ برای ارائه خدمات به زائرین تاکید کرد: راه اندازی و ارائه خدمات در این موکب‌ها، هزینه مستقیم زیادی را در بر نداشته است؛ پزشکان، همکاران و دانشجویان به صورت داوطلبانه حضور پیدا کرده‌اند و داروها و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از سوی هلال احمر استان تامین شده است. تلاش شده تا در هزینه‌های مستقیم مورد نیاز صرفه جویی و امکانات موجود و در دسترس به نحو احسن مدیریت شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1153559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =