فقدان خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی/ ۲۰ تا ۳۰ واحد برای زوجین تا سال آینده ایجاد می‌شود

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به فقدان خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: ۲۰ تا ۳۰ واحد برای زوجین تا سال آینده ایجاد می‌شود.

مهدی واحدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی وجود ندارد، گفت: البته دانشگاه تا سال‌های ۹۲ و ۹۳ خوابگاه داشت؛ اما به علتی که بنده هم اطلاعی ندارم، مسئولان دانشگاه مجبور به اختصاص این خوابگاه‌ها به دانشجویان مجرد شدند.

بیشتر بخوانید:

ظرفیت ۲۲۰ هزار نفری خوابگاه‌های دولتی در سال تحصیلی جدید 

وی با تصریح بر اینکه ما تمام سعی خود را می‌کنیم تا  مجددا خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی ایجاد شود، گفت: با توجه به الزامات قانون حمایت از خانواده و جوانی نگاه و سیاستی که دانشگاه برای حمایت از دانشجویان متاهل دارد، به شرط فراهم شدن شرایط، سال آینده حدود ۲۰ تا ۳۰ واحد  متاهلی ایجاد خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: من بعید می‌دانم این خوابگاه‌های متاهلی برای آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه آماده شوند؛ اما تلاش داریم تا مقدمات ساخت آن را در سال آینده فراهم کنیم.

وی نیاز به خوابگاه متاهلی در دانشگاه علامه طباطبایی را بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد برآورد کرد و گفت: باتوجه به تعداد دانشجویان غیر بومی متاهل دانشگاه، می‌توان گفت که جمعیت قابل توجهی متقاضی دریافت خوابگاه هستند.

واحدی ادامه داد: نه تنها دانشگاه علامه طباطبایی بلکه تقریبا هیچ دانشگاهی، حتی آنهایی که ظرفیت مناسبی برای خوابگاه‌های متاهلی دارند، بازهم نمی‌توانند به تمام متقاضیان خوابگاه ارائه دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به خوابگاه‌های مجردی-دانشجویی عنوان کرد: ظرفیت خوابگاه‌ها به نوع ظرفیت اسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شوند. ظرفیت اسمی ما حدود ۳ هزار ۷۰۰ واحد بوده که معمولا در مهرماه تمام این ظرفیت‌ها پر می‌شوند. حتی در برخی از سال‌ها نیز دانشجویان ورودی جدید بیش از ظرفیت موجود در خوابگاه‌ها اسکان داده می‌شوند. 

وی با بیان اینکه شرایط خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی با استانداردهای رفاهی تفاوت دارد، اضافه کرد: براساس استانداردهای،  میزان متر مربع مشخصی برای هر دانشجویی نیاز بوده اما ظرفیت ما حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر است. بنابراین بین رعایت استانداردها و بیرون ماندن تعدادی از دانشجویان، همواره دانشگاه ناگزیر بوده که اولویت را به اسکان دانشجویان غیر بومی دهد.

به گفته واحدی؛ سیاست‌های سازمان سنجش و وزارت علوم، در یک دهه اخیر نشان می‌دهد که اگر ما ظرفیت خوابگاه‌ها را گسترش ندهیم، به سادگی نمی‌توانیم استانداردها را رعایت کنیم.

تجمیع خوابگاه‌های علامه طباطبایی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: در حال حاضر برای دانشگاه خوابگاه دانشجویی در مرحله ساخت و ساز در وجود ندارد. البته طرح و ایده و مراحل اولیه مانند اخذ مجور از شهرداری و جایابی شده است. 

وی با تاکید بر تجمیع خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی مطرح کرد: اکنون خوابگاه‌ها در سطح شهر پراکنده هستند و ما به دنبال تجمیع هستیم. البته در مسیر مشکلات اداری به ویژه در شهرداری وجود دارد. اگر این مشکلات حل شود، مرحله بعدی تامین بودجه برای آغاز ساخت و ساز خواهد بود. امیدواریم که در این باره سازمان‌ها و نهادها کمک رسان باشند.

واحدی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توانم تاریخ دقیق آغاز ساخت و ساز خوابگاها را اعلام کنم؛ چون مشکل فقط مربوط به دانشگاه نمی‌شود و نهاد دیگری مانند شهرداری در این موضوع دخیل هستند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1191329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =