طراحی بورس‌های تحصیلی برای حمایت از آموزش‌های مهارتی

رئیس سازمان امور دانشجویان از طراحی بورس‌های تحصیلی برای دانشجویان در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی خبر داد.

هاشم داداش‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه مهارتی کردن آموزش و ارائه دروس مهارتی در برنامه هفتم توسعه عنوان و مورد تاکید قرار گرفته شده، اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان تمایل دارد در این باره حمایت‌های ویژه‌ای از دانشجویان داشته باشد، اما متاسفانه از نظر منابع مالی با محدودیت مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

پودمان‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود/ صدور کارنامه مهارتی در اولویت برنامه‌های وزارت علوم

وی با بیان اینکه متاسفانه منابع مالی برای تامین وام‌های دانشجویی به قدری زیاد نیست که صد در صد درخواست‌های متقاضیان را پوشش دهیم، گفت: بنابراین ما با اولویت بندی، فقط می‌توانیم بخشی از درخواست وام متقاضیان را پرداخت کنیم. حالا امکان دارد بخشی از این درخواست‌ها، برای دانشجویان دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای یا علمی و کاربردی باشند. پس سازمان امور دانشجویان به صورت غیر مستقیم از این دانشجویان حمایت می‌کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تصریح بر اینکه این معاونت دانشجویی وزارت علوم درباره مهارتی کردن آموزش، نمی‌تواند از طریق وام دانشجویی تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار دهد، گفت: این سازمان بورس اختصاصی هم برای آموزش‌های مهارتی ندارد. البته برای حمایت از این حوزه، تلاش کرده‌ایم تا بورس‌های دیگری طراحی و اجرایی شوند. 

وی با اشاره به بورس وطن با نام شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: تربیت و آموزش نیروی متخصص و مهارتی در کشور از جمله اهداف این بورس است. همچنین توسعه روابط بین نیروی کار و بازار یا صنعت نیز از دیگر اهداف این بورس یه شمار می‌رود.

داداش‌پور درباره بورس مشاغل با عنوان شهید رجائی مطرح کرد: هدایت و ترغیب و آموزش دانشجویان مستعد برای تحصیل در رشته‌های مورد نیاز صاحبان مشاغل هدف اصلی این بورس است. بنده اعتقاد دارم که با آموزش مهارتی می‌توانیم به تامین شغل این دانشجویان نخبه کمک کنیم و در نتیجه از مهاجرت آنان به خارج کشور نیز جلوگیری خواهد شد. 

معاون دانشجویی وزارت علوم تصریح کرد: البته آموزش مهارتی بیشتر به صورت پودمان‌های مهارتی بوده که معمولا در دانشگاه علمی و کاربردی اجرا می‌شوند. این پودمان‌ها با همکاری صنایع و دانشگاه است. البته در حال حاضر آموزش در اغلب مراکز دانشگاه علمی و کاربردی کشور مهارتی بوده و با صنعت همکاری لازم را دارند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1191625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =