پودمان‌های مهارتی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود/ صدور کارنامه مهارتی در اولویت برنامه‌های وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از اجرای پودمان‌های مهارتی در دانشگاه‌ها خبر داد.

محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه صدور کارنامه مهارتی برای دانشجویان جزو برنامه‌های وزارت علوم است، اظهار کرد: البته امیدواریم محقق شدن این موضوع تبدیل آرزویی برای ما نشود.

برنامه‌های آموزشی وزارت علوم مبتنی بر نیازمندی‌های بازار کار نیست/ ضرورت ارائه ۴۰ تا ۷۰ درصد سرفصل‌های دروس به صورت عملی

وی با بیان اینکه مهارت محور کردن و نیاز محور کردن آموزش جزو برنامه‌ها و سیاست‌های کلی این وزارتخانه است، گفت:  ایده‌آل ما این است که اگر دانشجویی وارد دانشگاه می‌شود، در کنار رشته تحصیلی خود، شرایطی را ایجاد شود که با گذراندن دوره‌های پودمانی مهارتی هم بگذرانند.

زلفی گل با تاکید بر کسب تجارب مهارتی دانشجویان در دانشگاه‌ها عنوان کرد: دانشجویان باید همزمان با آموزش‌های نظری در دانشگاه‌ها، آموزش‌های مهارتی را نیز کسب کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره زمان آغاز صدور کارنامه مهارتی برای دانشجویان مطرح کرد: تمام تلاش خود را خواهم کرد تا قبل از اتمام زمان وزارت خود، این موضوع محقق شود.  

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس گفته‌های  وزیر علوم؛ در حال حاضر حدود ۱۶ درصد آموزش‌های نظام آموزش عالی مهارت محور است. در حالیکه طبق برنامه ششم توسعه این آموزش‌ها باید ۳۰ درصد باشد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1190859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =