روسیه: مأموریت دور دنیای ناوگروه ایرانی را تنها ابرقدرت‌ها می‌توانند انجام دهند

فرمانده نیروی دریایی روسیه در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به مأموریت ناوگروه ۸۶ جمهوری اسلامی ایران به دور دنیا گفت: تنها یک کشور ابرقدرت از عهده چنین مأموریت مهمی برمی‌آید.

به زارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این سخنان را دریابد نیکلای یومنوف فرمانده نیروی دریایی روسیه در دیدار با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در سن پترزبورگ بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

تبلیغ تارا ایران خودرو در تلویزیون روسیه + فیلم

فرمانده نیروی دریایی روسیه از این ماموریت راهبردی ناوگروه ایرانی تمجید کرد و گفت: همچنان تحت تاثیر این حرکت شجاعانه و مبتنی بر توانمندی داخلی ایران هستم.

در این دیدار که شامگاه دوشنبه با حضور کاظم جلالی سفیر و ناخدا رضا خسروی‌مقدم وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در روسیه و دیگر اعضای هیات ایرانی انجام شد،‌ طرفین در خصوص مباحث مورد نظر گفت و گوی مفصلی داشتند.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از هشت ماه دریانوردی و طی یک دور ۳۶۰ درجه به دور کره زمین چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ به آبهای سرزمینی کشورمان بازگشت.

دیپلماسی دریایی در سن پترزبورگ

بنا بر این گزارش، فرمانده نیروی دریایی ارتش که بنا به دعوت رسمی روسیه و برای شرکت در آیین رژه سالانه نیروی دریایی این کشور به سن‌پترزبورگ سفر کرده است،‌ دوشنبه در آخرین روز این سفر با شمار دیگری از مقام‌های شرکت‌کننده در این آیین به ویژه کشورهایی که در مأموریت دور دنیای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش‌، میزبان ناوهای کشورمان بودند، دیدار و گفت و گو کرد.

امیر دریادار ایرانی در دیدار با دریاسالار «پترونیو آگوستو» معاون فرمانده نیروی دریایی برزیل ، دریاسالار «جایانتا کولارانته» رئیس ستاد نیروی دریایی سریلانکا و فرمانده نیروی دریایی کراچی پاکستان، درباره راه‌های تحکیم و توسعه همکاری‌های دریایی به گفت‌وگو نشست.
وی پیش از این، با فرماندهان نیروی دریایی کشورهای آفریقای جنوبی و ونزوئلا دیدار کرده بود. (برای خواندن جزئیات بیشتر، اینجا را کلیک نمایید)

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش پیش از این، شنبه در بدو ورود به سن پترزبورگ گفته بود: به فرموده فرمانده معظم کل قوا، نیروی دریایی ایران، بین‌المللی است و از این رو، همواره تلاش خواهد شد که در عرصه بین‌المللی، حضور موثر و موفقی داشته باشیم و پرچم نظام مقدس و مردم عزیزمان را در جهان، برافراشته نگاه داریم.

امسال علاوه بر حضور هیات نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در مراسم رژه سالانه نیروی دریایی روسیه، سه فروند شناور رزمی نیروی دربایی ارتش مستقر در دریای خزر با حضور در بندر کاسپیسک در شمال این دریا به رژه دریایی روسیه پیوستند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یکشنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۲ در مراسم رژه سالانه نیروی دریایی این کشور با قدردانی از مشارکت کشورهای دوست در مراسم امسال، از تقویت مناسبات دفاعی با این کشورها سخن گفت.

آخرین روز یکشنبه ماه جولای از سال ۲۰۰۶ میلادی با فرمان رئیس جمهوری روسیه به عنوان روز نیروی دریایی این کشور گرامی داشته می‌شود. این روز در ایام همزمان با سالروز پیروزی نیروی دریایی روسیه در نبرد با سوئد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =