بلاگرها با نمایش امکاناتشان به اختلاف طبقاتی دامن می‌زنند/ لزوم ایجاد فرصت‌های برابر برای تمام اعضای جامعه

جامعه‌شناس گفت: بلاگرها در نشان دادن اختلاف طبقاتی موجود در جامعه موثر بوده‌اند چرا که به طور مداوم از زندگی لاکچری خود فیلم و عکس می‌گذارد که این باعث می‌شود افراد به طور ناخودآگاه زندگی خود را با این‌ها مقایسه کنند.

کمیل حسینی جامعه‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز  درخصوص تبعات اختلاف طبقاتی در جامعه گفت: مصادیق اختلاف طبقاتی، بیشتر در حوزه اقتصادی مثل درآمد، رفاه و محل زندگی است اما اختلاف طبقاتی، حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اختلاف طبقاتی باعث افزایش جرم و جنایت می‌شود

وی با اشاره به اینکه اختلاف در واقع طبیعت جامعه است و اگر اختلاف نباشد، جامعه پویایی خودش را از دست می‌دهد، افزود: جنبش‌هایی بودند که به دنبال از بین بردن این اختلافات بودند؛ در حالی که این کار به نفع جامعه نیست. هر فردی بر اساس زحمت‌هایی که می‌کشد، باید دستاوردهایی داشته باشد و ما نباید به طور کلی به حذف همه اختلافات اقدام کنیم؛ کسی که زحمت می‌کشد و تلاش می‌کند، نمی‌تواند با فردی که هیچ تلاشی نکرده است برابر باشد اما دولت باید برای تمامی افراد فرصت‌های برابر ایجاد کند؛ به عنوان مثال برای تمامی افراد امکان تحصیلات با شرایط یکسان ایجاد کند تا طبقه فرودست جامعه نیز مانند طبقات بالا بتوانند با تلاش به خواسته‌هایشان برسد مثلا بیشتر پزشکان در بهترین مدارس با بهترین اساتید و بهترین کتاب‌ها و آزمون‌ها توانسته‌اند به جایگاه فعلی خود برسند، در حالی که این برای طبقه پایین جامعه ممکن نیست. پس جامعه باید فرصت‌های برابر برای تمامی اعضای جامعه فراهم کند.

حسینی عنوان کرد: در بسیاری از موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اختلاف طبقاتی فشارهای زیادی به مردم تحمیل می‌کند؛ چراکه مردم به مقایسه کردن زندگی خود با طبقات بالا می‌پردازند و احساس می‌کنند که خانواده‌شان کم توان است و باید برای توانمند کردن خانواده دست به هرکاری بزنند. مردم می‌گویند، آقازاده‌ها از جامعه دزدی می‌کنند که این باعث می‌شود احساس عقب افتادگی پیدا کنند و دست به بزهکاری بزند اما اینگونه نمی‌توانند به شادکامی برسند در نتیجه تاب آوری‌شان کمتر شده و بزهکاری در جامعه افزایش پیدا می‌کند.

جامعه‌شناس اظهار کرد: البته بلاگرها هم با نمایش امکاناتشان در افزایش اختلاف طبقاتی موجود در جامعه موثر بوده‌اند چراکه به طور مداوم از زندگی لاکچری خود فیلم و عکس می‌گذارد که این باعث می‌شود افراد به طور ناخودآگاه زندگی خود را با این‌ها مقایسه کنند. اختلاف طبقاتی فاصله مردم را از یکدیگر زیاد می‌کند و باعث می‌شود مردم علاقه‌شان نسبت به حکومت را از دست بدهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =