دانشگاه آزاد اسلامی اثر بخش‌تر از دیگر مراکز علمی و دانشگاهی است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، اثر بخش تر از دیگر مراکز علمی و دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری است

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محسن حسینی مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری در نشست صمیمی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی را اثربخش تر از سایر دانشگاه ها عنوان کرد.

حسینی در این دیدار گفت: با تشکیل دانشگاه آزاد اسلامی در شهرکرد، آثار مثبت زیادی در استان رخ داد، به گونه ای که هم فرهنگ متحول شد و هم نوع نگاه ها به دانشگاه تغییر پیدا کرد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری، ظرفیت های بی شماری در همه عرصه ها دارد که با همت و تلاش دانشجویان و دانشگاهیان، کشف و زنده خواهند شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه را مخزن رسانه و محتوا دانست و بیان کرد: رسانه موظف است در قبال دانش بنیان ها که از دانشگاه ها سرچشمه می گیرند و منبع پیشرفت و تحول هستند، فعالیت کند، اما به دلیل تخصصی بودن این عرصه و محتواهای علمی، تولیدات رسانه ای باید توسط خود دانشگاه ها تهیه و برای پخش و بازنشر، در اختیار رسانه قرار گیرد.

حسینی اظهار کرد: صدا و سیما از برنامه های دانشجویی با موضوع نماز و قرآن و همچنین خلاقیت های قشر جوان دانشجو، استقبال خواهد کرد و به دلیل ظرفیت های محدود رسانه استانی، لازم است که همه دانشگاه‌ها یک رسانه قوی برای پیوست های رسانه ای خود داشته باشند.

او، امیدآفرینی در بین جوانان را مهم دانست و گفت: دانشگاه نسبت به صدا و سیما، رسانه بزرگتری است و می طلبد با همکاری این دو نهاد، قشر جوان را نسبت به خودشان و جامعه امیدوار و به پیشرفتشان کمک کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار، این دانشگاه را یک مرکز دانشگاهی عمومی و اجتماعی برای استفاده مردم به ویژه قشر جوان و جویای تحصیل دانست.

ابراهیم رحیمی برای رشد و ارتقای استان چهارمحال و بختیاری، خواستار همکاری و تعامل بیشتر صدا و سیما با این مرکز علمی شد.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار دانشجو در دانشگاه های آزاد استان مشغول تحصیل هستند؛ افزود: حدود 40 درصد از دانشجویان آموزش عالی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه های آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند.

رحیمی عنوان کرد: مجوز جذب دانشجوی بین المللی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده است و این واحد دانشگاهی برای نخستین بار در اول مهر سال جاری بیش از 600 دانشجوی بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ثبت نام و پذیرش خواهد کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با دارا بودن ‌آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌های مجهز و پیشرفته، شرکت‌های دانش بنیان، مزرعه آموزشی و تحقیقاتی، کلینیک‌های تخصصی دام کوچک و بزرگ، کتابخانه‌های پیشرفته، سالن‌های ورزشی و چند منظوره، فضای آموزشی مناسب، امکان انتقالی و مهمانی در دیگر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، اعطای تسهیلات و وام‌های کوتاه مدت، بلند مدت و بعد از فراغت از تحصیل به دانشجویان در مقاطع مختلف، برخورداری از مجهزترین خوابگاه‌های ملکی دانشجویی خواهران و برادران و داشتن اعضای هیئت علمی باسابقه و نخبه به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان و بزرگترین مرکز آموزشی در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

رحیمی در پایان گفت: هم اکنون حدود ۸ هزار و 800 دانشجو در ۶7 رشته کارشناسی ارشد و دکتری و 138 رشته کاردانی وکارشناسی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1194116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =