میانگین فرزندآوری خانواده‌ها در ایران به زیر ۲ فرزند رسیده است / طرح جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود

‌معاون وزیر بهداشت‌ با طرح این مسئله که میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و آمارها قابل قبول نیست، گفت: طرح جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در نخستین همایش پژوهش و فناوری دانشجویان علوم پزشکی شمال کشور در بابل اظهار داشت: افزایش امید به زندگی از ۶۰ سال به ۸۰ سال رسیده ‌که این خبری نویدبخش است.

بیشتر بخوانید

وزارت بهداشت چه برنامه‌ای برای سقط غیرعمد جنین دارد؟

وی با اعلام نگرانی از روند پرسرعت پیری در کشور گفت: افزایش امید به زندگی در ایران نشان از آن دارد که جمعیت ایران رو به پیری است و طرح جوانی جمعیت باید جدی گرفته شود.

پناهی‌ با اشاره به وضعیت نامطلوب ‌رشد جمعیت در شمال کشور تصریح کرد: جوانی جمعیت در استان‌های شمالی از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با طرح این مسئله که میانگین فرزندآوری خانواده‌ها به زیر ۲ فرزند رسیده و آمارها  قابل قبول نیست، لزوم برنامه‌ریزی برای تغییر در این آمارها را خواستار شد.

 پناهی همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تحقیقات و پژوهش جایگاه مطلوبی داریم و هزار مرکز تحقیقاتی در کشور فعالیت دارند که ۶۹ پژوهشکده در حوزه سلامت فعال است.

وی با تاکید بر چاپ ۴۶۵ مقاله در مجله تحقیقاتی در کشور اظهار کرد: ۹ هزار و ۵۰۰ پژوهش در زمینه کرونا به صورت کشوری پایش و نگارش شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت ‌عنوان کرد: باید در کشور ثروت تولید کنیم و این با همت دانشجویان مقدور است چرا که  دانشجو باید در تولید علم و دانش نقش‌آفرین باشد.

وی تصریح کرد: واردات دارو  با داشتن  دانشکده داروسازی و مراکز داروسازی و دانشکده شیمی پذیرفتنی نیست.

وی بر عملیاتی شدن تحقیقات علمی و پژوهشی کشور در جهت حل مشکل مردم  تاکید کرد.

 پناهی گفت: باید در تحقیقات علمی در جهت استفاده از هوش مصنوعی و ژن درمانی گام برداریم و تلاش به گونه‌ای باشد که علم متناسب با زمان فراگیر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =