اعتراض بسیج دانشجویی ۱۸ استان کشور به سران قوا / رهبری را ناامید نکنید

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۸ استان کشور در نامه‌ای خطاب به سران قوا بیان کردند: آقایان به خود بیایید و توئیتریست‌های اطراف‌تان را کنترل کنید و نگذارید مجددا رهبری نظام از حل اختلافات توسط خودتان ناامید شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۸ استان کشور در نامه‌ای خطاب به سران قوا نکاتی را ناظر بر همدلی، حل اختلافات و تفکیک قوا خاطرنشان کردند.

بیشتر بخوانید:

نمایندگان منافع ملت را فدای منافع شخصی کردند/ کنار گذاشتن گروه‌های انقلابی برای تثبیت جایگاه

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: از کلیات ملال آور عبور کرده و سراغ اصل مطلب می‌رویم. وقتی امام امت در نماز عید فطر بر همدلی و همکاری قوا تاکید میکرد شاید هیچوقت فکرش را هم نمی‌کردیم که بعد از چند ماه مسائل بین قوا به این حد برسد. این گونه به بیانات ایشان لبیک بگویید. مباحثی که بعد از ماجرای بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور به وجود آمد حقیقتا برای تمام دلسوزان مایه تاسف بود. بعضی از نمایندگان مجلس بخاطر دستمالی قیصریه را به آتش کشیدند و بجای تمرکز بر مسائل اصلی به بخشنامه معاون وزیر چنان ایراد گرفتند که انسان با خودش می‌گفت کاش این غیرت و حمیت در بحث شفافیت آرا نیز بود.

در این نامه عنوان شده است: سخنگوی دولت در نشست خبری رسما اعلام میکند چند ماه مانده به انتخابات موعد تغییر رئیس ستاد انتخابات کشور نیست، اما در نصف شبی ناگهان اعلام میشود معاون سیاسی برکنار شد و حتی جایگزین آن هم اعلام نمی‌شود و روز بعد اعلام می‌شود که فلانی متصدی جدید این سمت است. چند ساعت بعد هم آن عقب نشینی به نام فداکاری دولت فاکتور میشود و ناگهان با مواضع معاون معزول مواجه میشویم و از فشار شخص رئیس مجلس پرده بر می‌دارد. رئیس مجلس نیز در سکوت تامل برانگیز وزیر کشور از قول ایشان می‌گویند که ایشان از قبل تصمیم به برکناری معاون خود داشته است.

در این نامه بیان شده است: دولت و بعضی وزرا از ترس استیضاح کم مانده امضای زیر احکام انتصابات را در استان‌ها و شهرستان‌ها را به نمایندگان مجلس بسپارند و تفسیر تازه‌ای از تفکیک قوا را ارائه داده اند. براستی صندلی وزارت اینقدر ارزش دارد. دولتی که توان دفاع از تصمیمات لایه اول مدیریتی خود (از جمله رئیس ستاد انتخابات کشور) را ندارد کجا میتواند اقتدار خود و نهاد اجرایی را حفظ کند.

در این نامه مطرح شده است: از آن طرف هم قوه قضاییه پس از جابجایی‌هایی که برای دلسوزان محل سوال بود. به ویژه پس از عزل آن قاضی انقلابی و عالی‌رتبه در دیوان عالی کشور (مرتضوی مقدم)  در کمتر از چند ماه دو حکم غیرقطعی درباره دو مدیر ارشد دولتی را بلافاصله رسانه‌ای می‌کند و حتی به تفسیر بعضی‌ها برخی اقدامات در پایین دست بوی انتقام جویی از رئیس سابق قوه قضاییه را می‌دهد و مثال‌هایی دارد که خوشبختانه با ورود سران قضایی به چنین مسائلی (مخصوصا مسئله پرونده اکبر طبری) این قضیه به حکم قانون و با صلابت به سرانجام درست رسید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: در تمام این مسائل مردم و نخبگان به این صحنه نگاه میکنند و تعجب میکنند از این حجم از رعایت تفکیک قوا در عین همدلی و همکاری! آقایان به خود بیایید و توئیتریست‌های اطراف تان را کنترل کنید و نگذارید مجددا رهبری نظام از حل اختلافات تان توسط خودتان نا امید شوند و کار به هیئت عالی رفع اختلاف قوا برسد. سخن طولانی شد! بس است! بس! روح و روان مردم اینقدر نباید از این اختلافات بیهوده آسیب ببیند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =