نمایندگان منافع ملت را فدای منافع شخصی کردند/ کنار گذاشتن گروه‌های انقلابی برای تثبیت جایگاه

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اعتقاد دارد که نمایندگان مجلس برای حفظ و تثبیت جایگاه خود در مجلس منافع ملت را فدای منافع حقیقی خودشان کردند.

امیر صفره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه بخشنامه «عدم ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در امور اجرایی در سال پایانی» شامل هفت بند بود که سه بند آن حساسیت بیشتری برای نمایندگان ایجاد کرد، گفت: همچنین بندهایی از این بخشنامه نیز خطاب به استاندارن و فرمانداران بود که حلقه میانی بین مردم، مسئولان و گروه‌های سیاسی مختلف در سراسر کشور محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 

عقب‌نشینی وزیر کشور از ترس استیضاح/ آقایان با اصل تفکیک قوا آشنا هستند؟

وی ادامه داد: علاوه بر موضوعات بیان شده، بر اساس این بخشنامه نمایندگان تا زمان برگزاری انتخابات نباید در جلسات شائبه دارد شرکت کنند. چرا که برای آن نمایندگان تبلیغات خواهد شد. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران با بیان اینکه به عقیده بنده بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور معقولانه است؛ اما  نمایندگان از این بخشنامه احساس خطر کردند، گفت: البته به عقیده بنده جریان قالبی که در مجلس وجود دارد، یعنی سایر نمایندگان را رهبری کردند.

وی نمایندگان قصد دارند از جایگاه فعلی خود در مجلس برای تثبیت خود در دوره‌های بعدی استفاده کنند. در این مسیر؛ آنها حتی حاضر هستند که سایر گروه‌های انقلابی دیگر را کنار بگذارند. گروه‌های انقلابی که هم اکنون در مجلس فعلی نیستند، به خاطر تحت فشار قرار گیرند. 

صفره با اشاره به شغل‌های سفارشی بیان کرد: می‌توان گفت که تمامی امور در استان‌ها توسط نمایندگان مجلس رقم می‌خورد. در واقعیت شهرستان‌ها برعهده نمایندگان بوده و فرماندارها کمتر تاثیر گذار هستند. بنابراین نمایندگان در مرحله اول از شخصیت حقیقی خودشان و نه منافع ملت دفاع کردند. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران  با رد اخبار زرد درباره برکناری معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: بسیاری از کارشناسان یا برخی مسئولان این اقدام وزیر کشور را مصلحت اندیشی عنوان کردند. همچنین برخی نمایندگان استیضاح وزیر به علت انتخاب استاندارهای ضعیف بوده است.

وی با تصریح بر اینکه برکناری معاون سیاسی وزیر کشور یک مصلحت اندیشی بوده از سوی دولت بوده است، مطرح کرد: به هر حال وحیدی یک وزیر است و باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد. به این معنا که اولین طیفی که می‌تواند وزیر را تحت فشار قرار دهد، نماینده‌ها هستند. 

صفره در پایان خاطرنشان کرد: وزیر کشور وعده داده که معاون سیاسی جدید این وزارتخانه مسیر معاون قبلی را پیگیری خواهد کرد، حتی اگر کوتاه‌ترین دوران مسئولیتش باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =