سردرگمی زائران اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح / وعده وزیر کشور عملی می‌شود؟

علیرغم گذشت حدود یک ماه از آغاز فعالیت سامانه سماح اما، زائران اربعین همچنان برای ثبت‌نام در این سامانه با مشکلات متعددی روبرو هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، هر روز به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم و اشتیاق مردم برای حضور در کربلا بیشتر می‌شود اما متاسفانه از چهارم مرداد که ثبت‌نام در سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir برای متقاضیان شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی آغاز شد، تا به امروز مشکلات متعددی در روند ثبت‌نام سماح از سوی متقاضیان گزارش شده است این درحالی است که بنا به تصمیم ستاد مرکزی اربعین (زیرنظر وزارت کشور)، سفر اربعین به ثبت‌نام در سامانه سماح (زیرنظر سازمان حج و زیارت) منوط شده است. از جهتی تهیه ارز اربعین و دریافت وام اربعین هم مشروط به ثبت نام نهایی در سماح است، اما علیرغم وعده‌های مسئولان برای برطرف کردن این مشکلات اما کماکان هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید:

صف‌ طویل صدور گذرنامه اربعین در خیابان‌ ستارخان تهران + فیلم

تداوم این مشکلات و وعده‌های مسئولان برای رفع آن همچنان ادامه دارد تا جایی که احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست هیئت دولت در روز جاری طی سخنانی اظهار کرد: ما مشکلی در سامانه سماح داشتیم که از دیروز سازمان حج و زیارت سامانه دیگری را راه انداخت که امیدواریم سامانه اصلی نیز تا امروز حل شود.

البته این اولین بار نیست که مسئولان وعده رفع مشکلات را می دهند، چرا که چند روز گیش نیز مهران فرشید، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از ایجاد تغییراتی برای افزایش ظرفیت پذیرش روزانه کاربران در سامانه سماح خبر داده بود اما تا به امروز شاهد عدم اجرای وعده‌های داده شده مسولان امر در برطرف شدن اختلالات مستمر این سامانه بوده‌ایم.

همچنین، سازمان حج و زیارت به عنوان متولی کمیته اعزام و ثبت‌نام اربعین تلاش کرد تا این سامانه بدون اختلال در دسترس عموم قرار گیرد، اما به نظر می‌رسد که تلاش آنها نیز چندان نتیجه نداشته و مشکلات فنی همچنان زائران را برای ثبت‌نام در سامانه سماح نگران کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، زیارت اربعین بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از اول ماه صفر هم‌زمان با ۲۷ مرداد آغاز شده و تا ۲۵ ماه صفر (۲۱۰ شهریور) ادامه دارد و انتظار می‌رود مسئولان هر چه سریع تر فکری برای حل مشکلات جاری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1195272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =