نوع و نرخ غذای دانشجویی متنوع می‌شود / تغییر در روند قیمت‌گذاری غذای دانشگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از تنوع بخشی غذاهای دانشجویی در سال جاری خبرداد و گفت: البته اگر بتوانیم امسال و اگر نتوانیم سال آینده اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره افزایش هزینه غذای دانشگاه ها در سال جاری گفت: با توجه به سال‌های گذشته، سعی کردیم روند مبالغی که از دانشجویان دریافت می‌کنیم را تغییر دهیم.

بیشتر بخوانید:

قیمت غذای دانشجویان علوم پزشکی در سال تحصیلی جدید تغییر نمی‌کند

وی ادامه داد: امسال صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم کلا پوست‌اندازی کرده و روش‌های جدیدی ایجاد کرده است، به‌دنبال تنوع بخشی به غذاهای دانشجویی هستیم تا دانشجویان زیاد با مسائل غذای دانشجویی مواجه نشوند. البته اگر بتوانیم امسال و اگر نتوانیم سال آینده اجرایی خواهیم کرد. بنابراین به دانشگاه ها اعلام کردیم هر شهریور ماه، قیمت غذاهای کم‌هزینه، متوسط هزینه و پرهزینه را برآورد کنند. سعی ما بر این است که درصدی از آن را از دانشجویان دریافت کنیم.

گنجی افزود: بنابراین بسته به نوع غذاها قیمت‌ها متفاوت خواهد بود، این لیست را در اختیار دانشگاه قرار می‌دهیم و به دانشگاه‌ها اعلام می کنیم، درصدی از آن را با توجه به توانایی که دارید از دانشجویان دریافت کنید و دیگر نیاییم و مبالغ را فیکس (ثابت) کنیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: مگر اینکه دانشگاه‌ها بخواهند این قیمت در سراسر کشور یکسان باشد درآن صورت باید خودشان از صندوق بخواهند که صندوق متوسط قیمت‌های کل کشور را استخراج کرده و براساس آن درصدی را مشخص کند تا دانشگاه‌ها درصدی را از دانشجویان دریافت کنند. این درصد، درصد معقولی خواهد بود تا به دانشجویان فشار نیاید.

وی درباره اینکه هنوز مشخص نشده است که این درصد چه مقدار خواهد بود، افزود: این مبلغ زیر بیست درصد خواهد بود چون یک عده از دانشجویان از ما می‌خواهند و عنوان می کنند به طور مثال ما به‌جای چهار هزار تومان پنج هزار تومان پرداخت می کنیم به شرط اینکه غذای خوبی ارائه شود ما باید این اجازه را به دانشجو بدهیم و غذای خوب ارائه دهیم.

گنجی افزود: وقتی قیمت غذا را کاهش می دهیم، مشکل ایجاد می‌شود. یک عده از دانشجویان این غذا را به دلیل پایین بودن کیفیت نمی خورند، و دو سه برابر این غذا پول داده و فست‌فود مصرف می‌کنند که این برای آینده کشور به‌هیچ‌عنوان مناسب نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: من مسئول رفاه دانشجویان هستم و تمام فکرم این است که چگونه ملزمات رفاه دانشجویان را فراهم کنم.

ابلاغ ایجاد صندوق خیریه راه دانشجویان به دانشگاه‌ها

وی خاطرنشان کرد: ما یک صندوق دیگر نیز ایجاد کرده ایم به نام «صندوق خیریه رفاه دانشجویان» و این به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده است که اگر این صندوق را ایجاد کنید صندوق پولی را به آن واریز می کند تا دانشجویانی که به هر دلیلی نمی توانند پول غذای خود را پرداخت کنند تمام پول غذا یا قسمتی از پول غذا توسط صندوق پرداخت شود و دانشجویان بتوانند غذای مناسب تهیه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =