رفع مشکلات دانشجویان خارجی در دستور کار دانشگاه شهید بهشتی/ سهم دانشجو از قیمت غذا هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

«معرفی مراکز مشاوره نمونه و برتر دانشگاه‌ها و اعلام جزئیات وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «ابلاغ سهم دانشجو از قیمت غذا در روزهای آینده و حل شدن مشکل طولانی بودن بررسی پرونده دانشجویان در شوراهای موارد خاص» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

نبود زیرساخت‌های لازم برای افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در کشور / وام اربعین به ۱۰۴ دانشجوی علوم پزشکی پرداخت شد

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ دوم شهریورماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

اعلام انزجار و محکومیت اهانت به قرآن در پیاده‌رویی اربعینی توسط دانشجویان

جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران که مسیر نجف تا کربلا را به منظور زیارت اربعین طی می‌کردند، در بستر راهپیمایی اربعینی و برپایی تجمع، انزجار خود را نسبت به هتک حرمت و عمل قبیح آتش زدن قرآن تحت حمایت حکومت‌های غربی اعلام کردند.

همچنین دانشجویانی که همراه کاروان هیئت دانشجویی اصحاب الحسین (ع) بسیج دانشجویی دانشگاه تهران مسیر حرم امیرالمومنین (ع) تا حرم اباعبدالله (ع) را طی می‌کردند، گذر از چندین عمود را به همراه شعار دادن سپری کردند.

حوزه صنفی_دانشجویی 

جزئیات وام‌های دانشجویان علوم پزشکی برای سال تحصیلی جدید اعلام شد

دستورالعمل اجرایی نحوه استفاده از تسهیلات اعطایی صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ منتشر شد.

در راستای اجرای ماده ۲۳ آئین نامه نحوه استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به منظور تعیین نحوه پرداخت تسهیلات، این دستورالعمل تدوین و دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن هستند.

گفتنی است؛ تسهیلات شامل وام‌های تحصیلی، ضروری (عادی، دوبرابر، حج و عتبات)، تولد فرزند، ازدواج، ودیعه مسکن است.

مراکز مشاوره نمونه و برتر دانشگاه‌ها معرفی شدند

مراکز مشاوره نمونه و برتر دانشگاه‌ها در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی معرفی شدند.

گفتنی است؛ مراکز مشاوره و سبک زندگی براساس جمعیت دانشجویی در شش گروه ارزیابی و در هر گروه مراکز برتر، نمونه و فعال معرفی شدند.

برای مشاهده این مراکز اینجا کلیک کنید.

مشکل طولانی شدن بررسی پرونده دانشجویان در شوراهای موارد خاص حل می‌شود

 ابوالفضل دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان بیان کرد: عوامل طولانی شدن بررسی پرونده‌های دانشجویان در شوراهای بررسی موارد خاص شناسایی و برطرف می‌شود.

وی مسلط نبودن کارشناسان به آئین نامه های کمیسیون موارد خاص را نیز یکی دیگر از عوامل طولانی شده بررسی پرونده‌های موارد خاص دانشجویان دانست.

سهم دانشجو از قیمت غذا هفته آینده به دانشگاه ها ابلاغ می شود

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به برنامه غذای دانشجویی در ترم آینده گفت:قرار شد که بر اساس نظرات اکثر دانشگاه‌ها، سهم دانشجو از قیمت غذای دانشجویی مشخص و هفته آینده ابلاغ شود.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان در راستای اعتقاد به ارتقا خدمات رفاهی دانشجویان و به منظور بهینه سازی امور رفاهی دانشجویان، مساعدت هایی مطابق با وظایف و اهداف قانونی خود و در چارچوب حقوقی این وظایف برای دانشگاه‌ها داشته است.

رفع مشکلات دانشجویان خارجی در دستور کار دانشگاه شهید بهشتی است

محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امسال رفع مشکلات دانشجویان خارجی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: در حال حاضر حدود ۳۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و هدف‌گذاری‌مان تا ۲ هزار دانشجو است.

وی تصریح کرد که حدود ۵۰ نفر از دختران دانشجوی افغانستانی را که از تحصیل جا مانده بودند بورسیه کردیم و در حال حاضر ۲۰-۱۵ نفر از آنها مدارک‌شان را ارسال کرده‌اند که در حال ارزیابی است، با این تعداد در سال تحصیلی جدید حدود ۵۴۰-۵۰۰ دانشجوی خارجی داریم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1196968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =