ترکیه دوباره عراق را بمباران کرد

نیروی هوایی ارتش ترکیه رشته‌ کوه‌های «قندیل» در شمال عراق را به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک بمباران کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جنگنده‌های ارتش ترکیه عصر سه‌شنبه بار دیگر به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک، رشته کوه‌های «قندیل» در شمال عراق را هدف حمله هوایی خود قرار داد.

بیشتر بخوانید:

امیر عبداللهیان: به تلاش‌های خود برای استقرار امنیت در مرز سوریه و ترکیه ادامه می‌دهیم

این حمله هوایی به دنبال کشته شدن یک نفر از نظامیان ارتش ترکیه در شمال عراق صورت گرفت.
وزارت دفاع ترکیه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر انفجار یک بمب کار گذاشته شده در منطقه عملیات «پنجه - قفل» یکی از نظامیان این کشور کشته شد.

وزارت دفاع ترکیه همچنین اعلام کرد که این انفجار منجر به مجروح شدن یک نظامی ترکیه‌ای دیگر نیز شده است.

آنکارا عملیات نظامی «پنجه - قفل» را به بهانه تعقیب اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) در میان محکومیت و واکنش‌های شدید در بغداد و اربیل اجرا می‌کند.

عملیات پنجه - قفل آنکارا علیه شبه نظامیان حزب کارگران کردستان که ترکیه آنها را در ردیف سازمان‌های تروریستی قرار داده با مشارکت نیروهای ویژه زمینی و هوایی در حالی انجام می‌شود که حملات زمینی و هوایی این کشور از تابستان سال ۹۹ در شمال عراق در حال انجام است. عراق طی سال‌های اخیر چندین بار سفیر ترکیه را به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید بغداد به عملیات نظامی و نقض حاکمیت این کشور را به وی تسلیم کرده است.

بغداد همچنین بارها حملات ترکیه به شمال عراق را مصداق نقض حاکمیت این کشور و اشغالگری خوانده است و از نیروهای ترکیه خواسته است که خاک این کشور را ترک کنند.

منعع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1197097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =