امیر عبداللهیان: به تلاش‌های خود برای استقرار امنیت در مرز سوریه و ترکیه ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه کشورمان عنوان داشت: تاکید می کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سوری گفت: امروز گفت‌وگوهای خوبی را با فیصل مقداد درخصوص موضوعات دوجانبه بین المللی و منطقه‌ای داشتیم. مایلم حملات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل که فرودگاه حلب و مناطق غیرنظامی سوریه را هدف قرار داد قویاً محکوم کنم.

بیشتر بخوانید:

 امیرعبداللهیان: اظهارات مثبتی از مقامات عربستان در ارتباط با سوریه دریافت کردم

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین بیان کرد: امروز در گفت‌وگو با وزیر خارجه و نخست وزیر سوریه درخصوص موضوعات متنوع دوجانبه گفت‌وگو کردیم. همچنین در راستای پیگیری توافقات دو کشور اتفاق نظر داریم، انتظار داریم کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست نخست وزیر سوریه و معاون اول رئیس جمهور کشورمان به زودی برگزار شود.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباطات تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور مورد توجه جدی ما قرار دارد، گفت: خرسندیم که سفرهای زیارتی و سیاحتی مردم عزیز ایران به سوریه از سر گرفته شده و ما همین موضوع را درخصوص مردم سوریه به ایران و پذیرش اتباع سوریه به ایران و سیاحت و زیارت دنبال می‌کنیم.

امیر عبداللهیان در ادامه اظهار داشت: همچنین درخصوص تحرکات گروه‌های تروریستی و تلاش آمریکا برای سازماندهی تروریسم و تداوم اشغالگری به بهانه مبارزه با داعش گفت‌وگو داشتیم. همچنان امنیت سوریه و منطقه دغدغه جدی و مشترک ماست.

وی خاطرنشان کرد: ما به حمایت‌های قوی خود از رهبری ارتش، دولت و ملت سوریه در راستای رسیدن به منطقه‌ امن با ثبات و توسعه یافته ادامه می‌دهیم.

امیر عبداللهیان همچنین درباره روابط دوستانه مبتنی بر همسایگی بین دمشق و آنکارا گفت: در آخرین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ترکیه، ایران، سوریه و روسیه ایده‌های سازنده‌ای برای استقرار امنیت در مرز مشترک ترکیه و سوریه و احترام به تمامیت ارضی و دغدغه‌های امنیتی دو کشور مطرح شد.

وزیر خارجه کشورمان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای رفع سوءتفاهمات، استقرار صلح و امنیت در مرز مشترک سوریه و ترکیه ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین درخصوص تحولات در جهان اسلام از جمله فلسطین بحث و تبادل نظر کردیم. اهانت به مقدسات دینی و کتب آسمانی از جمله قرآن کریم را قویاً محکوم می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اخیراً از همتای خودم وزیر خارجه دانمارک پیامی را دریافت کردم؛ در این پیام وزیر خارجه دانمارک از تصویب قانونی برای برخورد با افرادی که قانون شکنی کرده و به کتب آسمانی توهین می‌کنند، گفت. این قانون به زودی در دانمارک در دستورکار مجلس قرار داده می‌شود و امیدواریم به زودی به تصویب برسد.

کد خبر: 1196338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =