اعلام جزئیات اولین طرح منش استادی

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم برگزاری اولین دوره طرح تعالی منش استادی ویژه اساتید تازه استخدام شده سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی ذوالفقارزاده امروز در پنل فرهنگی و اجتماعی اجلاس روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با تاکید بر اهمیت فرهنگ به عنوان متن همه کارویژه های فعالیت های وزارت علوم اظهار کرد: طرح های مختلفی برای این امر در حال اجرا داریم.

بیشتر بخوانید:

کمبود استاد؛ مشکل جدی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

وی با تاکید بر آیین ورودی نودانشجویان دانشگاه ها اظهار داشت: موضوع آیین های دانشگاهی در حیطه های فرهنگی مغفول واقع شده بود، بهترین تجربه در این زمینه در یک دهه گذشته در دانشگاه تهران شکل گرفته که فیلم ۳۰ دقیقه ای آن آماده و به دانشگاه ها ارسال شده تا از آن الهام گرفته و برنامه های مناسبی را برای دانشجویان برگزار کنند.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم به ضرورت حضور مسئولان در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: ستادی در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم سال گذشته تشکیل و نامه ای با امضای وزیر علوم ارسال شد و در آن از دستگاه ها خواسته شد تا نمایندگان خود را برای ارتباط با دانشگاه ها معرفی کنند. نمایندگان دستگاه ها اکنون به روسای دانشگاه های سراسر کشور معرفی شدند.

وی در ادامه به تقویت فضای گفت وگو و کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و گفت: این موضوع سال گذشته اطلاع و پیگیری شد و در حال بازنگری آیین نامه کرسی های آزاداندیشی هستیم، پیش نویس آن به معاونان فرهنگی ارسال شده و تا پایان شهریور فرصت دارند نظرهای خود را ارسال کنند.

ذوالفقار زاده به طرح تعالی منش استادی اشاره کرد (مهارت‌های ناب شاگردپروری) و افزود: معاونت فرهنگی از سال ۱۴۰۰ این طرح را تدوین کرد، امسال به صورت محدود و آزمایشی برای دانشگاه های مراکز استان ها ویژه استادان نواستخدام اجرا می شود. از این طرح در شهرستان ها بسیار استقبال شده ولی دانشگاه های تهران زیاد استقبال نشد. این فراخوان ویژه اعضای تازه استخدام (سال ۱۴۰۱) است که برنامه آن از ۱۰ تا ۱۴ مهر در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم به ارزیابی عملکرد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها در ۸ بعد اشاره کرد و افزود: فرنامه دانشجویان به عنوان کارنامه فرهنگی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

وی در ادامه به نشان مسئولیت اجتماعی دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: این نشان به افرادی تعلق می گیرد که کارهای داوطلبانه ای را در عرصه حل مسائل کشور انجام دهند و آیین نامه آن به زودی تدوین می شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم در ادامه به جشنواره جریان (جشنواره رویدادهای یاوران علمی و استادان نمونه فرهنگی) اشاره کرد و گفت: در حال تدوین و تدارک شرایط برای اجرای آن هستیم و استادان نمونه فرهنگی معرفی و در سطح ملی سرآمدان فرهنگی دانشگاه ها معرفی می شوند.

ذوالفقار زاده با اشاره به توصیه نامه سیاستی حجاب و عفاف وزارت علوم برای دانشگاه ها گفت: این توصیه نامه که مصوب شورای معاونان وزارتخانه است باید مبنای عمل در این خصوص در دانشگاه ها قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =