درخواست دفتر تحکیم وحدت از وزارت علوم/ جزئیات مصاحبه بورس صنعت و مشاغل اعلام شد

«انتقاد به سخنان وزیر آموزش و پرورش، افزایش خوابگاه در دانشگاه علوم پزشکی ایران و تعیین مقرری برای دانشجویان بورس دانش» از جمله مهم‍ترین اخبار تشکل‌های صنفی-دانشجویی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «تسهیل فرآیند جذب دانشجویان خارجی در مراکز آموزشی علمی و کاربردی و انتخاب دبیر کل انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور» از مهم‌ترین خبرهای حوزه‌های تشکل‌های دانشگاهی و شوراهای صنفی در هفته گذشته بودند. 

بیشتر بخوانید:

رفع مشکلات دانشجویان خارجی در دستور کار دانشگاه شهید بهشتی/ سهم دانشجو از قیمت غذا هفته آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود

از جمله دیگر عناوین مهم این حوزه‌ها می‌توان به «ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه» اشاره کرد. 

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار حوزه صنفی_دانشجویی را در هفته‌ سوم شهریورماه آورده است:

حوزه تشکل‌های دانشگاهی

قنواتی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل شد

 پس از برگزاری انتخابات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، اعضای بیست و چهارمین شورای مرکزی  و دبیر این اتحادیه دانشجویی مشخص شدند.

بر این اساس، با رای اعضای شورای مرکزی جدید حسین قنواتی به عنوان دبیر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور انتخاب شد.‌ ‌

درخواست دفتر تحکیم وحدت از وزارت علوم/ وضعیت جذب اساتید در دولت قبل روشن شود

دفتر تحکیم وحدت در بیانیه‌ای از وزارت علوم درخواست کرد نسبت به آنچه که در دولت قبل بر بورس‌های مختلف تحصیلی و جذب اساتید گذشته است، شفاف‌سازی کند.

در این بیانیه مطرح شده است: غوغاسالاری اخیر جریان اصلاح طلب و غربگرا بهترین فرصت جهت بازخوانی دوباره پرونده اساتیدی است که با رانت و امتیازهای خاص دولت سابق و با استفاده از حمایت‌های پنهان دولت سابق به دانشگاه رخنه کردند و امروز در حال گرم کردن تنور فتنه در دانشگاه هستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ضمن درخواست از وزارت علوم جهت روشن کردن آنچه که در دولت قبل بر بورس‌های مختلف تحصیلی و جذب اساتید گذشته است، جهت حفظ حرمت علمی دانشگاه طی فراخوانی از دست اندر کاران دانشگاهی میخواهد تا هر گونه پرونده شائبه داری از این افراد را در اختیار دانشجویان قرار دهند تا در یک فرایند شفاف از رزومه علمی و تحقیقی خود دفاع کنند.

اعتراض دانشجویان به ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه/ سازمان‌های بین‌المللی ساکت نمانند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه را محکوم کرد.

در بخشی از  این بیانیه تصریح شده است: توهین و هتاکی به مقدسات و ارزش‌های انسانی در حکومت اسلام‌ستیز فرانسه به یک رویه عادی و سیاست تبدیل شده است. این کشور که در انجام اقدامات ضد اسلامی و الهی از هیچ کاری دریغ نکرده، طی چند روز اخیر برای چندمین بار و با هجمه‌ای شیطان، با وضع قانونی مبنی بر منع استفاده از عبای اسلامی و همچنین ایجاد محدودیت‌های شدید برای دختران محجبه و مسلمان در مراکز آموزشی، عناد ذاتی و بی‌شرمی بی‌حد و حصر خود را نسبت به دین مبین اسلام و حدود الهی نشان داده است.

در این بیانیه تاکید شده است: از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم سکوت خود در قبال نقض آشکار حقوق بشر را بشکنند و از اتخاذ سیاست‌های دوگانه و منفعت طلبانه دست بردارند.

با چه تدبیری قرار است مسئله رفاه معلمان حل شود؟

واحد عقیدتی - فرهنگی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در واکنش به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تمجدید از مدارس غیر دولتی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه عنوان شده است: قطع به یقین بیشترین بازدهی در امر آموزش به معلمین عزیز مربوط می‌شود که برای آن مسئولیتی که دارند بتوانند نقششان را به خوبی ایفا کنند؛ رفاه معلمین  یکی از مواردی است که تاثیر فراوانی بر این موضوع دارد و در عملکرد معلمی که دغدغه آب و نان دارد با معلمی که خیالش از این بابت راحت است و چه به عنوان پدر خانواده، چه مادر خانواده، وچه فرزند در نسبت با خانواده‌اش و موقعیت شغلی که دارد احساس رضایت می‌کند تفاوت بسیار است. سوال اینجا است که چه زمانی، با چه تدبیری قرار است مسئله رفاه معلمان که از چالش های مطرح در مدارس دولتی است در کنار حقوق آنها و بودجه مدارس حل بشود؟

حوزه صنفی_دانشجویی 

پذیرفته‌شدگان بورس دانش ماهیانه ۵ میلیون تومان مقرری دریافت می‌کنند

محمد محمدی مسعودی مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: از مزایای بورس دانش می توانیم به پرداخت مقرری ماهیانه ۵ میلیون تومان به مدت ۴ سال به دانشجو اشاره کنیم.

وی افزود: بر اساس آیین نامه بورس دانش، افرادی که در بورس دانش پذیرفته می شوند اگر پویایی خود را حفظ کنند در مقاطع تحصیلی بعدی خود می‌توانند از بورس دانش استفاده کنند.

صدور بیش از ۲ میلیون مدرک تحصیلی در دولت الکترونیک

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد که در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیکی و هوشمند این سازمان برای بیش از دو میلیون مدرک تحصیلی دانش‌آموختگان داخل، خارج و بین‌الملل، کد صحت الکترونیکی ۲۰ رقمی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از دو میلیون کد صحت برای دانش آموختگان داخل، خارج و بین‌الملل صادر شده است؛ اظهار کرد: بر اساس اقدامات انجام شده، میزان پیشرفت اقدامات در این زمینه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل، بیش از ۲۰% افزایش داشته است.

خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزایش می‌یابد

عبدالوهاب برادران معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به متمرکزسازی خوابگاه‌ها برای افزایش رفاه دانشجویان از افزایش خوابگاه‌های متاهلی برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه خبر داد.

وی گفت: این دانشگاه دارای ۸ واحد خوابگاه متاهلی بود که در فصل پاییز ۱۴۰۲، این تعداد به ۳۰ سوئیت خوابگاه متاهلی افزایش می‌یابد.

جزئیات زمان و مکان مصاحبه بورس صنعت و مشاغل اعلام شد

جزئیات زمان و مکان مصاحبه بورسیه صنعت و مشاغل گروه خودروسازی اعلام شد. بر اساس اطلاعیه سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، مصاحبه داوطلبان بورس صنعت و مشاغل از روز یکشنبه ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز می‌شود و تا ۲۸ شهریور ماه ادامه دارد. همچنین زمان و مکان دقیق مصاحبه هر داوطلب در سامانه سیب به آدرس https://sib.saorg.ir (https://sib.saorg.ir/) در دسترس است.

تسهیل فرآیند جذب دانشجویان خارجی در مراکز آموزشی علمی کاربردی

محمدحسین موسی زاده سرپرست دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه جامع علمی کاربردی از تسهیل فرایند جذب دانشجویان خارجی در مراکز آموزش علمی کاربردی خبر داد. 

وی خاطرنشان کرد: در نحوه جذب دانشجویان خارجی در مراکز غیردولتی که قابلیت جذب چنین دانشجویانی را دارند باید به این نکته توجه داشت که دارای چه مزیت هایی هستند و باتوجه به شناخت و بررسی کافی از مزیت های موجود می توان در نحوۀ جذب آنان موفق بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =