سردار فرحی: قدرت از غرب به سمت شرق در حال حرکت است

جانشین وزیر دفاع گفت:در دنیای امروز، بحث علم، فناوری و نوآوری در هندسه نظم‌ جدید جهانی جایگاه مهمی پیدا کرده، قدرت کم کم از غرب به سمت شرق در حال حرکت است و ما باید در این شرایط جایگاه بالایی کسب کنیم.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سیدمهدی فرحی که در همایش تخصصی دفاع مقدس و تاثیرات آن بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و منطقه غرب آسیا سخن می‌گفت،افزود: هر کشوری که به حوزه علم، فناوری و نوآوری توجه کند در جایگاه نظم جدید جهانی جایگاه بالاتری خواهد داشت. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید مدل فکری و کاری را تغییر دهیم‌.

بیشتر بخوانید:

سرلشکر باقری: کشورهای بزرگ جهان به دنبال تسلیحات ما هستند

وی ادامه داد: در سند جدید وزارت دفاع آمریکا ۸۸۰ میلیارد دلار برای دفاع در نظر گرفته شده است که در بیست صفحه و ۱۴ سر فصل تنظیم شده که ۱۵۰ میلیارد دلار آن برای مقابله با چین است.  آنها دو اصل غافلگیر نشدن و غافلگیر کردن را با در نظر گرفتن بودجه کلان در دستور کار خود قرار داده‌اند.

سردار فرحی گفت: آمریکایی‌ها با استفاده از امکانات خود به دنبال دستیابی به ۹ فناوری مانند: خودمختاری، هوش مصنوعی، نانو، بایو، کوانتوم و انرژی‌های پیشرفته هستند چرا که آینده را رقم خواهد زد. این فناوری‌ها به بودجه و ساختار نیاز دارد و برایش باید فرهنگ سازی کرد.

وی یادآور شد: در کشور ما در هشت سال دفاع مقدس انواع فرهنگ‌ها مانند نوآوری‌، ایثار،ابتکار، شهادت‌طلبی، مدیریت جهادی بر مبنای لوکوموتیو علم، فناوری و نوآوری و ساختارها در نیروهای مسلح شکل گرفت. در ۱۵ سال اخیر نظام نوآوری جدید را بر همین مبنا شکل دادیم. امروز صنعت دفاعی بالغ بر ۹۷ درصد نیازهای فراوان نیروهای مسلح را فراهم کرده است. تلاش‌ها برای رسیدن به این موفقیت از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد. سرریز این توسعه به کشور خدمات می‌دهد. ما امروز هم در حال شهید دادن در شرایط مختلف هستیم.‌ به طور خاص در صنعت دفاعی بیش از ۵۰ شهید دادیم که سمبل آن شهید فخری‌زاده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =