برگزاری نشست علمی با موضوع «نقش تساهل فرهنگی در تحقق وحدت اسلامی»/ منظور از تساهل، آسان گیری یا بی‌خیال شدن موضوعات نیست

به همت دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، نشست علمی بررسی نقش تساهل فرهنگی در تحقق وحدت اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام مهدی جلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه گفت:  منظور از تساهل، آسان گیری یا بی‌خیال شدن موضوعات نیست بلکه منظور این است که منافع مادی و معنوی را به مسائل مورد اختلاف ترجیح داده و به آنها نمیپردازیم.

جلیلی با بیان اینکه در تساهل، اختلاف عقیده باقی است اما منافع حاصل از کنار گذاشتن این اختلافات بیشتر است ادامه داد: در تساهل این مهم است که یک دانشمند مسلمان موفق به یک کشف یا اختراعی شده است که می‌تواند به جامعه اسلامی کمک کند و شیعه یا سنی بودن آن شخص دیگر اهمیت ندارد.

وی خاطر نشان کرد: توجه داشته باشیم که اگر تساهل با آسان گیری یا بیخیال شدن اشتباه گرفته شود به بی‌هویتی ارزشی در جامعه منجر خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: وحدت اسلامی زمانی محقق می‌شود که مسائل مهم اسلامی اولویت قرار گیرد و سایر موارد برای مسلمانان مهم نباشد. در وحدت اسلامی و با یک دیدگاه راهبردی، مسلمانان به کارهای مهم خواهند پرداخت. در تساهل و وحدت فرهنگی، افراد جامعه اعم از شیعه و سنی برای یک هدف والاتر در کنار هم زندگی خواهند کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1200703

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =