دفاتر تقریب مذاهب با محوریت گسترش فضای انقلابی ایجاد شد

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گسترش فضای انقلابی را یکی از اهداف مهم تشکیل دفاتر تقریب مذاهب عنوان کرد و افزود: ارتقای علمی و حفظ کیان دانشگاه در کنار گسترش فضای انقلابی باید با تشکیل دفاتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی سروری مجد با اشاره به حوادث نوار غزه و طوفان الاقصی افزود: چهره رژیم صهیونیستی با حملات وحشیانه به کودکان، زنان و بیماران بیشتر به جهانیان شناخته شد و موجبات اتحاد بیشتر مسلمین را در جهان رقم زد و همچنین اثبات کرد که چه کسانی در این مبارزه صادق و چه کسانی منافق هستند.

وی در ادامه اتحاد بین مسلمین را مهم قلمداد کرد و بیان داشت: در مسئله تقریب مذاهب نیز، هدف نزدیک شدن دلها و قلوب مسلمانان به یکدیگر است و این مهم در دانشگاه آزاد با هدف خدمت به جامعه اسلامی راه اندازی شد و دانشگاه را به پایگاهی برای فعالیت های دینی و مذهبی مبدل ساخت.

دفاتر تقریب مذاهب با محوریت گسترش فضای انقلابی ایجاد شد

وی اهل تسنن را برادران دینی خواند و یادآور شد: همه ی ما باید به یمن انقلاب اسلامی و رهبری مقام عظمای ولایت در جهت وحدت و نزدیکی حرکت کنیم تا دشمن نتواند از اختلافات عقیدتی و کوچک، شکاف بزرگ ساخته و بین ما تفرقه افکنی کند.

امام جمعه اهل سنت بندرعباس نیز در این نشست: با تاکید بر اتحاد شیعه و سنی گفت: ما در استان هرمزگان بدون هیچ اختلاف نظری و مشکلی در بین برادران اهل شیعه زندگی می کنیم و تقریب مذاهب در این استان منجر به وصلت شده و ایجاد خویشاوندی نموده است.

شیخ یوسف جمالی با اظهار تاسف از وضعیت مردم غزه بر جنایات رژیم صهیونیستی صحه گذارد و یادآور شد: رژیم منحوس صهیونیستی با حمله ددمنشانه خود، روی واقعی خود را که ضد حقوق بشر هست به اثبات رسانید و تمام جهانیان بر مظلومیت فلسطین و مردمان نوار غزه صحه گذاردند و به طرفداری از آن برخاستند.

وی تاکید کرد : وحدتی که در مساله حمله به نوار غزه بین مسلمین اتفاق افتاد با برگزاری هزاران کنفرانس و همایش امکان پذیر نبود و این ناشیانه عمل کردن رژیم اشغال گر قدس موجب رسوایی خود و عوامل استکبار را یکجا رقم زد.

دبیر شورای راهبردی تقریب مذاهب نیز در این نشست با تبریک آغاز هفته پژوهش، این مهم را آغازی خوش در مساله تقریب مذاهب عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای آغاز به کار دفتر تقریب مذاهب تا کنون حدود ۲۸ دفتر تقریب مذاهب و ۲ دفتر مطالعات راهبردی با فعالیت های علمی و پژوهشی راه اندازی شده و مشغول فعالیت است.

دفاتر تقریب مذاهب با محوریت گسترش فضای انقلابی ایجاد شد

مصیب داوری، استان هرمزگان را قلب و پایتخت تقریب مذاهب خواند و گفت: استان هرمزگان با توجه به داشتن جمعیت شیعه و سنی از ثبات و دوستی خوبی برخوردار است و این نشان از هم افزایی، تقریب و دوستی دارد که می تواند موجب رشد و شکوفایی جامعه اسلامی و الگو برای یک نمونه موفق باشد.

وی رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی را در مسائل تقریب، ماموریت گرا خواند و افزود: این رویکرد علمی و پژوهشی به مسائل تقریب موجب تشکیل یک شبکه هماهنگ با داشتن بانک اطلاعاتی مدون بر اساس توانمندی های اساتید و سوق دادن پایان ها، رساله ها، مقالات و ... به این سمت و سو و نهایتا تدوین آثار مشترک، سیر مطالعات پژوهشی هماهنگ و مشترک، جلوگیری از عملکرد جزیره ای در این حوزه، عقد تفاهم نامه همکاری با بنیادها و موسسات تحقیقاتی، هم افزایی و شناسایی توانمندی های افراد و جهت دهی به موقوفات افراد به سمت محورهای پژوهشی تقریب، ایجاد وفاق مذهبی و قومی را در بر خواهد داشت و موجب استحکام بنیادهای تقریب در کشور می شود.

این نشست با بحث و بررسی حول مسائل روز ادامه یافت و در پایان از جمعی از حاضران تجلیل شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1209255

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =