قیمت دلار در بلندمدت صعودی خواهد بود / تاثیر تحولات خاورمیانه بر بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: شاهد افزایش و جهش نرخ ارز در بلند مدت خواهیم بود که وقوع بحران و جنگ در خاورمیانه و منطقه می‌تواند سبب تشدید آن شود.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، درباره تحولات اخیر در خاورمیانه و تاثیر آن بر بازار ارز اظهار کرد: جنگ میان فلسطین و اسرائیل سبب ایجاد نوساناتی در بازارهای جهانی به ویژه انس طلا و نرخ ارز شد. سوابق تاریخی نشان می‌دهد که این جنگ بزرگتر از جنگ‌های سوابق گذشته میان فلسطین و اسرائیل است و احتمال صلح و پایان این درگیری‌ها در کوتاه مدت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

دلار افزایش یافت / قیمت روز ارزهای مبادله‌ای

وی در ادامه بیان کرد: در این مدت نرخ ارز، انس طلای جهانی و ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین افزایش قابل توجهی داشته که تمامی این تغییرات بر بازارهای سرمایه تاثیر گذار بوده است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: به هنگام وقوع بحران افراد برای حفظ ارزش دارایی و سرمایه‌های خود به سمت ارزهای خارجی به ویژه دلار روی می‌آورند که همین موضوع سبب ایجاد انتظارات تورمی خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه پیش‌بینی می‌شود نرخ ارز مسیر صعودی را در آینده طی کند، تصریح کرد: قیمت دلار بعد از تحولات اخیر در خاورمیانه افزایش یافت اما مجدد به کانال ۵۰ هزار تومان و پایین تر رسید. دولت سعی دارد که مانع افزایش نرخ ارز شود اما تداوم جنگ می‌تواند در آینده بلند مدت دلار تاثیر بگذارد.

نصیری با بیان اینکه قیمت نفت جهانی نیز در این مدت افزایش یافته است، گفت: اگر افزایش قیمت نفت جهانی ادامه دار باشد، شاهد افزایش قیمت دلار نیز خواهیم بود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره بر اینکه رهاسازی‌ پول‌های بلوکه شده ایران هنوز تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته است، عنوان کرد: ایران جزء کشورهایی با تورم بالا قرار گرفته است، گرچه اعلام می‌شود که کشور به رشد اقتصادی رسیده است اما باتوجه به تورم ۲۵ درصد این رشد قابل مشاهده نیست.

وی با بیان اینکه دولت موظف است طبق قانون نرخ ارز را ثابت نگه‌ دارد، گفت: در بلند مدت شاهد افزایش و جهش نرخ ارز خواهیم بود که وقوع بحران و جنگ در خاورمیانه و منطقه می‌تواند سبب تشدید آن شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1203333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =