چهارمین فراخوان جذب مدرس درس «انس با قرآن کریم» در دانشگاه آزاد اسلامی

چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد و تا 26 آبان 1402 ادامه دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد معرفت مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد به منظور تکمیل مدرسان مورد نیاز برای تدریس درس انس با قرآن کریم در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، چهارمین فراخوان جذب مدرس این درس را برگزار نماید.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه این فراخوان ویژه اعضای هیأت علمی (پیوسته یا وابسته) و دستیاران آموزشی است که مجوز تدریس از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ندارند، اظهار کرد: بارگذاری گواهی یا حکم کارگزینی توسط «این دسته از متقاضیان» الزامی است. مدرسانی که قبلا مجوز تدریس داشته‌اند و اکنون تاریخ اعتبار مجوزشان پایان یافته، جهت تمدید مجوز در این فراخوان ثبت‌نام نمایند. «این دسته از مدرسان» و «ائمه جماعات دانشگاه آزاد اسلامی که قرارداد معتبر دارند» از آزمون کتبی معافند.

وی با بیان اینکه این فراخوان از روز شنبه 6 آبان 1402 آغاز شده و آخرین مهلت ثبت‌نام 26 آبان 1402 است، خاطرنشان کرد: همه متقاضیان باید در سامانه این فراخوان به نشانی https://iau.nahad.ir/modaresi_quran ثبت‌نام نمایند؛ حتی متقاضیانی که معاف از آزمون کتبی هستند.

حجت‌الاسلام معرفت با شاره به افراد واجد شرایط جهت شرکت در این فراخوان، بیان داشت: همه فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه سراسر کشور با دارا بودن مدرک سطح سه یا چهار، فارغ‌التحصیلان مراکز دانشگاهی با داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های الهیات و معارف اسلامی، علوم قرآن و حدیث و ادبیات عرب، واجدان شرایط جهت شرکت در این فراخوان هستند، همچنین دارندگان گواهی کسب رتبه برتر حفظ یا قرائت در مسابقات کشوری سازمان‌ها و نهادها، یا برگزیدگان استانی سازمان اوقاف و امور خیریه برای اخذ مجوز تدریس از اولویت برخوردارند.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه آزمون کتبی در روز یکشنبه 28 آبان ۱۴۰2 ساعت ۱۰ صبح به صورت مجازی برگزار خواهد شد، افزود: فقط کسانی مجاز به شرکت در آزمون کتبی هستند که قبلا در سامانه ثبت‌نام کرده‌ باشند. آزمون شفاهی نیز در آذر و دی 1402 به صورت حضوری در استان متقاضیان برگزار خواهد شد. تلاش خواهیم کرد تا قبل از آغاز نیمسال دوم 1402-1403 مجوزهای تدریس این فراخوان را صادر کنیم. قبول‌شدگان در فراخوان‌های قبلی، می‌توانند جهت مشاهده مجوز تدریس درس انس با قرآن کریم، به سامانه استعلام مجوز تدریس به نشانی https://iau.nahad.ir/XJk مراجعه نمایند.

وی با اشاره به منابع آزمون چهارمین فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم در دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: کتاب «حلیة القرآن» سطح ۱ و ۲ تألیف آقای موسوی بلده، کتاب «روانخوانی و تجوید قرآن کریم» تألیف آقایان حبیبی و شهیدی، کتاب «آموزش قرائت قرآن کریم» تألیف هیأت محققین و کتاب «خودآموز زبان وحی» تألیف آقای وحیدی‌مهر، از منابع آزمون کتبی و شفاهیِ فراخوان جذب مدرس درس انس با قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام معرفت با بیان اینکه، شرط دعوت به آزمون شفاهی، کسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون کتبی است، تصریح کرد: حداقل نمره قبولی، نمره ۲۱ از ۳۰ و شرط صدور مجوز تدریس، کسب حداقل امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ در آزمون شفاهی است.

مدیرکل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به اینکه، پس از موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی، به متقاضیان مجوز تدریس ارائه می‌شود، اظهار کرد: مدت اعتبار مجوز تدریس بر اساس میانگین امتیازات کتبی و شفاهی، سه‌سال برای امتیاز ۷۰ تا 79، چهارسال برای امتیاز ۸۰ تا 89 و پنج‌سال برای امتیاز ۹۰ تا ۱۰۰ خواهد بود. گفتنی است این مجوز صرفا به منزله تأییدِ توانایی علمی و مهارتی است و تدریس استادان مشروط به تأییدیه حراست و گزینش و اعلام نیازِ واحدهای دانشگاهی خواهد بود.

وی در پایان گفت: اخبار و مطالب مرتبط با این فراخوان در پیامرسان ایتا به آدرس https://eitaa.com/nahad_farhangi اطلاع‌رسانی خواهد شد. جهت آگاهی از بخشنامه‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها و دریافت لینک آزمون، عضویت متقاضیان در این کانال الزامی است. همچنین تلفن پشتیبانی ۰۲۱۴۷۳۵۲۱۲۲ جهت پاسخگویی در خدمت متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1204250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =