کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی و دکتر طهرانچی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سه شنبه 23 آبان در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود، گفت: بیش از دو سال است که دانشگاه آزاد اسلامی با مجموعه بین المللی جامعه المصطفی العالمیه تفاهم نامه ای را به منظور ارتقای سطح همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی و بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک منعقد کرده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مورد توافق در این تفاهم نامه، برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری بود که طی این دو سال فعالیت های بسیاری برای تحقق آن صورت گرفت. هدف از برگزاری این کنگره پرداختن به مسائل قرآنی است، چرا که قرآن هدایتگر بشر و کتاب زندگی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تأسف از قرآن سوزی و ستیزه جویی افراد معاند با این کتاب آسمانی، اظهار کرد: این موضوع حساسیت مسلمانان و فرهیختگان این حوزه را بر می انگیزد تا جایی که همگان در برابر آن احساس مسئولیت می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک رهبر سیاسی در بین مسلمانان، ایران و جهان شناخته شده اند، در حالی که ایشان یک عالم ربانی هستند که از قبل از انقلاب به مسائل قرآنی عنایت ویژه داشتند و بسیاری از محافل قرآنی را مدیریت می کردند. حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) پس از انقلاب اسلامی نیز با همه اقشار قرآنی اعم از مفسران، مترجمان، قاریان، حافظان و پژوهشگران قرآنی دیدار داشتند و نشست ها و کنگره های متعددی را هدایت می کردند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری دارای دستاوردهای بی شمار و نوآوری های فراوانی در زمینه قرآن دارند، گفت: چهره قرآنی مقام معظم رهبری مغفول مانده است و باید شخصیت قرآنی ایشان بیشتر در کشور و در بین اندیشمندان این حوزه معرفی شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مجموعه سخنان مقام معظم رهبری در زمینه قرآن در 20 موضوع دسته بندی شد و محور این همایش قرار گرفت، افزود: شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، قرآن و اهل بیت(ع)، مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبر آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن و مستشرقان، مبانی قرآنی شعارهای انقلابی، استکبارستیزی و مقاومت در اندیشه‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روش‌شناسی تفسیر و زن و خانواده از موضوعات این کنگره است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 340 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ارسال شده است، گفت: تمامی مقالات دریافت شده با استانداردهای کاملاً پژوهشی مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 925 مقاله مورد پذیرش واقع شدند. برای برگزاری این کنگره، 183 پیش نشست، 65 کارگاه آموزشی، 12 کرسی ترویجی برگزار شده است. همچنین 53 نشریه برای چاپ مقالات برتر اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: اولین نشست اجلاس رسمی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و پس آن در شهرهای اصفهان، مشهد، تبریز، شیراز و چند کشور از جمله لبنان، سوریه و بعضی از کشورهای آفریقایی و هند برگزار می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در حاشیه این کنگره، نمایشگاه کتاب و مقالات، رونمایی از مجموعه مقالات چاپ شده، ارائه مقالات و تقدیر از مقالات برتر نیز برگزار می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این کنگره از جمله دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علی عباسی رئیس کنگره، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رضایی اصفهانی دبیر کنگره، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدعیسی مسترحمی دبیر علمی کنگره و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدیوسف موسوی دبیر اجرایی کنگره تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =