جذب و آموزش نیروی انسانی؛ ۲ مأموریت اصلی مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس

سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، جذب و آموزش نیروی انسانی را ۲ مأموریت مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس اعلام کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز؛ سجاد عباسی فشمی، سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس، با اشاره به آغاز فعالیت رسمی مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس از مهرماه ۱۴۰۲ گفت: موضوع سرمایه انسانی از مهم‌ترین دغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان است و این مرکز سعی دارد با برنامه‌های خود، این دغدغه را رفع کند.

او ادامه داد: موضوع جذب، نگهداشت و آموزش سرمایه‌های انسانی از موضوعات قابل توجه در این حوزه است. شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس چالش‌هایی را در این زمینه داشته‌اند که در گذشته با انجام رویدادها و برنامه‌های موردی برای رفع این چالش‌ها تلاش می‌شده است.

عباسی فشمی گفت: با توجه به تجربیات کسب شده در برنامه‌های برگزار شده، وجود یک مرکز مستقل که موضوع جذب و آموزش سرمایه انسانی را در پارک فناوری پردیس به صورت مستمر دنبال کند، حس شد. این نیاز منجر به تأسیس مرکز توسعه سرمایه انسانی در پارک شد.

بیشتر بخوانید:

اولین المپیک فناوری در ۵ حوزه فناورانه برگزار می‌شود

او افزود: احصاء نیازهای شغلی شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، معرفی و تبلیغ فرصت‌های شغلی پارک در دانشگاه‌های مطرح و ارزیابی اولیه متقاضیان فعالیت در شرکت‌های پارک، از جمله برنامه‌های مرکز توسعه سرمایه انسانی است. این موضوعات در قالب برنامه‌های کارآموزی و کارورزی، طرح توانمندسازی صدف و نمایشگاه‌های کار در طول سال انجام می‌گیرد.

ایجاد ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان در مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس

عباسی فشمی در ادامه با اشاره به آمادگی مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک برای ایجاد ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان در پارک گفت: در سامانه صدف به نشانی sadaf.ir هم کارجویانی که درخواست اشتغال در شرکت‌های پارک فناوری پردیس را دارند می‌توانند درخواست خود را ارئه دهند و هم کارفرمایان می‌توانند نیازهای شغلی خود را به مرکز اعلام کنند.

آموزش سرمایه انسانی در مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس

سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: یکی از موضوعات برنامه‌ریزی شده در مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک، موضوع آموزش سرمایه انسانی است. در حال حاضر آموزش‌های عمومی مانند اصول تجاری سازی و اصول کسب و کار که عموم شرکت‌ها با آن مواجه هستند در حال برگزاری است.

وی افزود: در همین راستا، احصای نیازهای آموزشی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حال انجام است تا بر اساس آن، آموزش‌های تخصصی و فنی مورد نیاز شرکت‌ها برنامه ریزی و اجرا شود.

به گفته او، به کارجویانی که در آستانه ورود به شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس هستند نیز آموزش‌های نرم مانند اصول کار اداری و اصول کار تیمی در قالب دوره‌های توانمندسازی صدف داده می‌شود.

توجه به نگهداشت سرمایه انسانی متخصص در پارک فناوری پردیس

سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه‌های نوآوری پارک فناوری پردیس در خصوص موضوع نگهداشت سرمایه انسانی نیز گفت: نگهداشت سرمایه انسانی در شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس از برنامه‌های مرکز توسعه سرمایه انسانی است. یکی از برنامه‌های مرکز برای نگهداشت سرمایه انسانی، توجه بیش از پیش به موضوعات رفاهی در پارک فناوری پردیس است.

عباسی فشمی با اشاره به اینکه فعالیت‌های مرکز توسعه سرمایه انسانی پارک فناوری پردیس از تابستان ۱۴۰۲ به صورت آزمایشی و از مهرماه به صورت رسمی آغاز شده، گفت: در ماه‌های گذشته به صورت متوسط ماهانه ۷۰ فرصت شغلی توسط شرکت‌های عضو پارک اطلاع رسانی شده است و با برگزاری جلسات مصاحبه مقدماتی، کارجویان واجد شرایط به شرکت‌ها معرفی می شوند. به عنوان نمونه در مهرماه ۱۴۰۲، بیش از ۳۲ جذب قطعی نیروی تخصصی در شرکت‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =