راه‌اندازی مراکز اشتغالزایی با همکاری دانش‌بنیان‌ها/ اولین مرکز در بیرجند

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری از ایجاد مراکز اشتغال‌زایی با همکاری دانش‌بنیان‌ها خبر داد و گفت: اولین مرکز در بیرجند برای فرآوری زرشک راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمیدرضا شکری در نشست خبری اولین دوره جایزه ملی آبادیران که صبح امروز در محل ساختمان معاونت علمی برگزار شد، گفت: از سال ۸۵ که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تشکیل شد، هدف آن توسعه فناوری‌های پیشرفته بوده است، ولی در دوره چهارم این معاونت رویکرد جدیدی با عنوان «نوآوری فراگیر» اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید:

۵ پیشنهاد استاد دانشگاه آلمان برای شکل‌گیری صنعت دانش‌بنیان

وی هدایت زیست‌بوم فناوری به سمت رفع چالش‌ها و نیازها را هدف‌گذاری رویکرد جدید نوآوری فراگیر ذکر کرد و ادامه داد: در دور سوم معاونت علمی رویکرد عمده توجه به جوانان و زیرساخت‌های توسعه فناوری بوده و در دوره چهارم این نهاد نهضت فراگیری فناوری و نوآوری در دستور کار قرار گرفته است و این هدف‌گذاری دنبال می‌شود.

شکری خاطرنشان کرد: در این راستا برنامه ملی آبادیران را با همکاری دستگاه‌های متولی طراحی کردیم و طبق برنامه‌ریزی‌ها رویکرد ملی این برنامه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری‌های نوظهور است.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این برنامه ملی دارای چندین بخش است، یکی از بخش‌های آن را طراحی برنامه ملی آبادیران عنوان کرد و گفت: این برنامه ملی تدوین شده و قرار است در شورای تولید دانش‌بنیان به ریاست رئیس جمهوری به تصویب برسانیم. این برنامه به عنوان یک سند ملی در حوزه محرومیت‌زدایی به شمار می‌رود.

وی تعامل و هم افزایی با دستگاه‌های متولی را از دیگر بخش‌های برنامه ملی آبادیران ذکر کرد و افزود: هر چند دبیرخانه این برنامه در معاونت علمی است، ولی متولی اجرای آن کلیه دستگاه‌های اجرایی است؛ از این رو تعامل میان دستگاه‌ها از اجزای جدی اجرای این برنامه ملی است.

شکری با اشاره به حضور ۲۵ دستگاه دولتی در اولین نمایشگاه آبادیران، گفت: این میزان حضور نشان‌دهنده مطالبه فناورانه دستگاه‌ها در رفع چالش‌ها است.

وی نمایشگاه ملی و منطقه‌ای آبادیران را از دیگر بخش‌های این برنامه عنوان کرد و یادآور شد: این نمایشگاه تا پایان سال در استان‌های یزد و سمنان برگزار می‌شود و دومین دوره این نمایشگاه ملی نیز در خرداد سال آینده برگزار می‌شود.

دستیار معاون علمی رئیس‌جمهوری اضافه کرد: برنامه آبادگران منطقه‌ای از دیگر بخش‌های برنامه ملی آبادیران تعریف شده است و در طی آن در هر استان آبادگرانی که به محرومیت‌زدایی اهتمام ورزیده‌اند، شناسایی می‌شوند.

وی ایجاد مراکز اشتغال آبادیران را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و گفت: در این بخش با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق در شهرها و روستاها مراکز اشتغال را راه‌اندازی خواهیم کرد و اولین مرکز را در بیرجند با محوریت فرآوری زرشک راه‌اندازی کردیم.

وی با اشاره به سامانه تامین مالی جمعی، گفت: با راه‌اندازی این سامانه، پروژه‌های تعریف شده در حوزه محرومیت‌زدایی که نیاز به زیر ساخت دارند، تامین مالی می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =