چگونه در دوران یائسگی از پوست خود محافظت کنیم؟

یکی از دلایل شادابی و زیبایی پوست در اوایل دهه ۲۰ سالگی، وجود ذخایر کلاژن مناسب در بدن است. درحالی که دوره سنی کاهش ذخایر کلاژن به ویژگی‌های خاص هر فردی بستگی دارد، اما تحقیقات نشان داده‌اند که این اتفاق از اواسط دهه ۲۰ سالگی شروع می‌شود.

به گزارش گرو اجتماعی ایسکانیوز، نمی‌توان کار خاصی برای متوقف کردن روندهای پیری پوست انجام داد، اما بسیار مهم است که خانم‌ها برای محافظت از پوست خودشان در دوره‌های سنی مختلف و مخصوصا دوران یائسگی، برنامه هوشمندانه و مشخصی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

پیشنهاد پزشکان برای بازگشت زیبایی و جوانی پوست

۱. از مکمل‌های کلاژن استفاده کنید

مطالعات مختلفی ثابت کرده‌اند که مکمل‌های کلاژن به شکل‌گیری کلاژن در بدن و درنتیجه حفظ سلامتی و زیبایی پوست همزمان با پیشروی روندهای پیری کمک می‌کنند. البته همه مکمل‌های کلاژن از نظر کیفیت و اثربخشی با یکدیگر برابر نیستند و به همین دلیل هم بهتر است که مکمل مورد نظر را با مشورت متخصصان پوست‌ومو خریداری کنید.

۲. توجه ویژه به مرطوب‌سازی پوست

ترشحات چربی پوست همزمان با افزایش سن کمتر و ضعیف‌تر می‌شوند، درحالی که همین اتفاق می‌تواند حالتی کدر و بی‌روح به پوست شما بدهد. برای جلوگیری از این مشکل، باید توجه ویژه‌ای به محصولات مرطوب‌کننده داشته باشید و حتما به‌طور منظم از یک مرطوب‌کننده باکیفیت استفاده کنید. ترجیحات بهتر است دنبال کرم‌های حاوی پپتیدها، اسید هیالورونیک و روغن‌های گیاهی باکیفیت بگردید. در ضمن، باید چندبار در روز از این مرطوب‌کننده استفاده کنید تا محافظت از پوست را به حداکثر برسانید.

۳. استفاده از رتینول و ویتامینC برای پوست دست‌ها

رتینول به افزایش تقسیم و تکثیر سلولی کمک می‌کند، درحالی که همین روند به کاهش خطوط ریز پوستی و افزایش لطافت پوست کمک می‌کند. ویتامینC هم به‌عنوان یک ماده آنتی‌اکسیدانی بسیار مهم از پوست در برابر استرس اکسیداتیو و آسیب‌های مرتبط با آلودگی هوا محافظت می‌کند، درحالی که استرس اکسیداتیو می‌تواند خطوط ریز و چین‌وچروک‌های پوستی را تشدید کند. کمک به روشن‌سازی پوست و ازبین‌بردن لکه‌های تیره پوستی هم از دیگر مزیت‌های محصولات موضعی حاوی ویتامینC است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =