آخرین وضعیت تخصیص سهمیه هیئت علمی به نخبگان

وضعیت تخصیص ردیف استخدامی عضویت هیئت علمی به نخبگان در جلسه هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و بیست و هفتمین جلسه هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در روز دوشنبه ۱۳/۰۹/۱۴۰۲ به ریاست دکتر محمدعلی کی نژاد با حضور اعضای هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

اصلاح مقررات جذب نخبگان خارج از کشور در هیئت‌های علمی

در ابتدای جلسه نتیجه تعدادی از پرونده‌های ماده ۱۵ «دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات» در جلسه هیئت عالی جذب قرائت و به تأیید رسید. سپس موضوع تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی متولد خارج از کشور مطرح شد که با توجه به در دستور قرار گرفتن این موضوع در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد در جلسات بعدی هیئت عالی جذب مجدداً مطرح شد.

«دستورالعمل نحوه رسیدگی به شکایات» در اجرای ماده ۶ آئین‌نامه تشکیل هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به تصویب رسیده است که در ماده ۱۵ آن تصرح شده در صورتی که داوطلب نسبت به رأی صادره از سوی هیئت مرکزی معترض باشد پس از ابلاغ رأی می‌تواند در مهلت مقرر اعتراض خود را کتباً به هیئت عالی ارائه کرده و تقاضای بررسی مجدد از آن هیئت کند.

در ادامه این جلسه گزارش دکتر ایمان افتخاری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تخصیص ردیف استخدامی نخبگان ارائه شد که بر اساس آن؛ نامه تأمین اعتبار فهرست ۱۵۹ نفره به سازمان برنامه و بودجه رسیده و اجرای آن بر اساس مجوز ۲۵۰ نفری بنیاد نخبگان در حال انجام است.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد که سامانه نور رضوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه متصل شود تا بر اساس آن روند جذب اعضای هیئت علمی به شکل مستقیم و با سرعت بیشتر انجام شود.

در ادامه جلسه پیشنهادهای رسیده از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دبیرخانه هیئت عالی جذب در خصوص فرم خود ارزیابی شخصیتی ارائه شد و مقرر شد اعضای نظرات تکمیلی خود را تا جلسه آینده به هیئت عالی جذب ارائه دهند تا پس از اعمال اصلاحات در فرم، فرم نهایی جهت تصویب و ابلاغ توسط هیئت عالی آماده شد.

در پایان جلسه احکام تعدادی از اعضای کارگروه صلاحیت عمومی و هیئت‌های اجرایی دانشگاه‌های قم، مراغه، هنر اسلامی تبریز، مؤسسات اقتصادی، دانشگاه اراک، فرهنگستان‌ها، صنعتی سهند، امام صادق (ع)، صنعتی جندی شاپور، صنعتی امیر کبیر، صنعتی سهند، پیام نور، انستیتور پاستور، علوم پزشکی اردبیل، علوم پزشکی زابل، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی فسا، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی شهید صدوقی قرائت و تأیید شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1209829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =